Šlendrián s dálnicí D3: Úředníci zaspali, stavba stojí

08.09.2013 14:45

V šoku je hejtman Jihočeského kraje, vedení táborské radnice a především tisíce řidičů. Stavba dálnice D3 u Tábora, respektive rekonstrukce obchvatu, který je součástí dálnice, se zastavila. Důvodem je šlendrián úředníků placených z peněz daňových poplatníků. A jak to tak vypadá, na několik měsíců situace nebude jiná a řidiči budou muset jezdit zúženou trasou.

Šlendrián s dálnicí D3: Úředníci zaspali, stavba stojí
Foto: Radek Kraus
Popisek: Dálnice D3

Důvodem je soudní rozhodnutí, které vyhovělo žalobě majitelů motocentra, které leží v těsném sousedství u silnice, jež se mění na dálnici. Změna by znemožnila příjezd k motocentru, které je řádně zkolaudované a z obchvatu k němu vede nyní sjezd.

„Jedná se o 2,5 kilometru dlouhý úsek mezi Táborem a Stoklasnou Lhotou. Teď je jen na ministerstvu a Ředitelství silnic a dálnic, jak se dokáže s problémem vyrovnat. Jedním z řešení je například možnost finančního vypořádání. Příští týden budu o problému jednat jak na ministerstvu, tak na ŘSD,“ řekl pro ParlamentniListy.cz senátor, starosta Chýnova u Tábora a předseda Sdružení pro výstavbu dálnice D3 Pavel Eybert (ODS).

Hejtman Zimola se zlobí

Naštvaný je i jihočeský hejtman Jiří Zimola, který označil postup úředníků za šlendrián. „Jsem přesvědčen, že jde vyloženě o šlendrián úředníků z minulosti. Podnikatelům nic nevyčítám. Postupovali podle zákona, ale úředníci měli vědět, že řadu let platí územní plán, který jasně říká, že právě tady povede dálniční obchvat,“ uvedl první muž kraje a dodal, že okolí Tábora není jediným místem, kde může ke komplikaci ve výstavbě D3 dojít.

Ministerstvo dopravy podle mluvčího Tomáše Neřolda rozsudek Městského soudu v Praze respektuje. Z verdiktu podle něj plyne, že v kauze motocentra pochybil Městský úřad v Táboře při vydávání stavebního povolení a také tamní okresní úřad.

O kauzu se zajímá i premiér v demisi Jiří Rusnok, který se při návštěvě jižních Čech o víkendu u úseku dálnice zastavil, aby se osobně přesvědčil, jak to na místě vypadá.

Dálnice D3, tedy především její nový úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí, má mnoho dalších problémů. Už nyní je „v pohybu“ most přes rybník Koberný, který je u nás nejdelším dálničním mostem vedoucím přes vodní tok, a pak značení nájezdů a sjezdů na dálnici připomíná Kocourkov. ŘSD o tom ví, problém ale řeší jen velmi pomalu. Problémem je i značení směrovek z měst Tábor, Soběslav a Planá nad Lužnicí pro neznalé řidiče, kudy se mají na dálnici dostat. Právě proto, aby dálnice ulevila přetížené dopravě, vznikla. Ovšem nevyužívá ji tolik řidičů, kolik se předpokládalo, že to bude. Právě proto, že řada z nich nájezdy na dálnici vůbec nemůže najít. Výjimkou nejsou ani případy, kdy se řidiči dostali do protisměru na D3. Důvodem je špatné značení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kraus

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…