Tóth se v ČD Cargo posouvá. Stane se předsedou představenstva

01.12.2020 15:54

V následujících dnech se očekává rošáda na vrcholných postech představitelů Českých drah. Na nejbližším plánovaném zasedání představenstva ČD s velkou pravděpodobností dojde k odvolání současného ředitele ČD Cargo Ivana Bednárika, který se má posunout do čela Českých drah a po něm uvolněnou pozici by měl obsadit Tomáš Tóth, dosavadní výkonný ředitel v ČD Cargo. Informace pro PL potvrdily dva zdroje z vedení státního podniku.

Tóth se v ČD Cargo posouvá. Stane se předsedou představenstva
Foto: red
Popisek: ČD Cargo

Anketa

Necháte se očkovat proti covidu-19?

27%
62%
hlasovalo: 34161 lidí
„Dosavadní výkonný ředitel Tomáš Tóth je v případě, že nastanou výše uvedené skutečnosti, připravený převzít větší míru zodpovědnosti za ČD Cargo. Ve firmě působí od jejího vzniku v roce 2007,“ konstatoval případnou změnu v pondělí pro Lidovky.cz Tóthův nadřízený Ivan Bednárik.

Absolvent dopravní fakulty v Pardubicích Tóth se může za více než 13leté období u Carga pochlubit řadou úspěchů. Vypracoval se z řadového projektového manažera až na ekonomického ředitele a následně na post výkonného ředitele.  Za jeho působení se nákladnímu dopravci hospodářsky dařilo. Právě za Tóthem jdou investice do vozidlového parku, především pak celkové koncepce obnovy a udržitelnosti vozidel ČD Cargo.

„Obnovili jsme téměř 250 vysokostěnných nákladních vozů z řady Eanos a dalších 20 velkoobjemových cisteren Zacns. Rozšiřujeme také náš park plošinových nákladních vozů a dieselových lokomotiv,“ pochlubil se Tóth výsledky investic v roce 2020 v rozhovoru pro Bulletin ČD Cargo.

Během jeho éry se Cargu podařilo etablovat taky na zahraničních trzích. Podle dostupných statistik se jen v sousedním Německu podařilo během pěti měsíců vypravit přes tisíc vlaků. Společnost se také probojovala na maďarský a rakouský železniční trh.

Očekávaného ředitele však čeká nelehký úkol. Stejně jako pro drtivou většinu přepravců, tak i pro Cargo znamenal covidový rok 2020 ztráty kvůli poklesu celosvětové přepravy. I přes nepříznivé podmínky se však dařilo držet relativně stabilizované hospodaření.

Mezi klíčová odvětví přeprav po železnici patří železo a strojírenské výrobky, hnědé a černé uhlí, stavebniny, chemie, dřevo a papírenské výrobky, automotiv a v neposlední řadě zemědělské výrobky a potraviny.

 

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ŘSD dokončilo modernizaci dálnice D1

7:22 ŘSD dokončilo modernizaci dálnice D1

Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovoznilo poslední modernizovaný úsek dálnice D1. Modernizace D1 …