„Máme velmi specifické portfolio a byli jsme si dobře vědomi toho, že musíme dostát svým smluvním závazkům. Museli jsme ale zabezpečit provoz tak, aby vše mohlo fungovat,“ říká generální ředitel Tatra Trucks Pavel Lazar. S hrozícím výpadkem dodavatelských komponentů se automobilka vypořádala tak, že přednostně začala vyrábět vozy, na které měla všechny díly. Pomohla i tatrovácká soběstačnost - hlavní součásti jako motory, podvozky a kabiny si automobilka sama.
Tatra v boji proti pandemii
Tatrovky odjakživa tvoří páteř logistických kapacit české armády, a proto není divu, že výrazně pomáhají i v boji proti pandemii. Už na jaře se staly hlavním prostředkem při distribuci roušek nebo nyní při převozu komponentů pro polní nemocnici v Letňanech.
„Specializovaný záchranný sbor, pověřený příjmem a distribucí roušek, které ČR nakupovala, využíval techniku Tatra. Hasičské tatrovky přitom najely 450 tisíc kilometrů bez jakéhokoliv incidentu,“ vypočítává Pavel Lazar.
Tatra se věnuje i novému vývoji vozidel, jen v letošním roce pracuje na 12 prototypech. Pro integrovaný záchranný systém například vyvíjí dálkově řízené vozidlo, které bude možné ovládat na vzdálenost až tří kilometrů. Vozidlo by mělo obstát i v nejnáročnějších podmínkách. Mělo by se například bez problémů pohybovat v ohnisku požáru a realizovat protipožární zásah bez účasti lidské posádky.
„Toto vozidlo vyvíjíme primárně pro Českou republiku a užití pro něj kromě Integrovaného záchranného systému najde i armáda,“ dodává Pavel Lazar. Díky zvolené strategii tak Tatra může i letos splnit plán a vyrobit 1200 vozidel, z nichž dvě třetiny zamíří do zahraničí.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.