Na český průmysl můžeme být hrdí. Tatra pokračuje plně ve výrobě, navíc pomáhá v boji proti pandemii

09.11.2020 14:19

Pandemie zasáhla téměř všechny ekonomické obory, některá odvětví, zdá se, pokračují ale beze změn. Například kopřivnická Tatra, která spadá do průmyslového holdingu Czechoslovak Group a slaví letos 170.výročí nepřetržité výroby dopravních prostředků, svoji produkci nezastavila ani na jediný den.

Na český průmysl můžeme být hrdí. Tatra pokračuje plně ve výrobě, navíc pomáhá v boji proti pandemii
Foto: acr.army.cz
Popisek: Vojenský vůz Tatra
reklama
„Máme velmi specifické portfolio a byli jsme si dobře vědomi toho, že musíme dostát svým smluvním závazkům. Museli jsme ale zabezpečit provoz tak, aby vše mohlo fungovat,“ říká generální ředitel Tatra Trucks Pavel Lazar. S hrozícím výpadkem dodavatelských komponentů se automobilka vypořádala tak, že přednostně začala vyrábět vozy, na které měla všechny díly. Pomohla i tatrovácká soběstačnost - hlavní součásti jako motory, podvozky a kabiny si automobilka sama. 

Tatra v boji proti pandemii

Tatrovky odjakživa tvoří páteř logistických kapacit české armády, a proto není divu, že výrazně pomáhají i v boji proti pandemii. Už na jaře se staly hlavním prostředkem při distribuci roušek nebo nyní při převozu komponentů pro polní nemocnici v Letňanech. 
 
„Specializovaný záchranný sbor, pověřený příjmem a distribucí roušek, které ČR nakupovala, využíval techniku Tatra. Hasičské tatrovky přitom najely 450 tisíc kilometrů bez jakéhokoliv incidentu,“ vypočítává Pavel Lazar. 
 
Tatra se věnuje i novému vývoji vozidel, jen v letošním roce pracuje na 12 prototypech. Pro integrovaný záchranný systém například vyvíjí dálkově řízené vozidlo, které bude možné ovládat na vzdálenost až tří kilometrů. Vozidlo by mělo obstát i v nejnáročnějších podmínkách. Mělo by se například bez problémů pohybovat v ohnisku požáru a realizovat protipožární zásah bez účasti lidské posádky. 
 
„Toto vozidlo vyvíjíme primárně pro Českou republiku a užití pro něj kromě Integrovaného záchranného systému najde i armáda,“ dodává Pavel Lazar. Díky zvolené strategii tak Tatra může i letos splnit plán a vyrobit 1200 vozidel, z nichž dvě třetiny zamíří do zahraničí.
 
 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Barbora Richterová
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Kolikpak bere ta pěkná kolegyně z Agrofertu? Už při pohovoru budou muset odpovědět. Jinak hrozí audit, pokuty. Piráti chválí směrnici

13:34 Kolikpak bere ta pěkná kolegyně z Agrofertu? Už při pohovoru budou muset odpovědět. Jinak hrozí audit, pokuty. Piráti chválí směrnici

Pirátská europoslankyně Markéta Gregorová podporuje návrh směrnice o větší transparentnosti při odmě…