Redakce ParlamentníchListů.cz se snažila zjistit, zda by Šťovíček v případě svého jmenování ministrem Hořejšího na postu ředitele Národního ústavu odborného vzdělávání ponechal.
Václav Hořejší před nástupem do funkce ředitele NÚOV působil na Sportovní soukromé základní škole v Litvínově. Podle svých slov však orgány v této společnosti opustil poté, co se stal šéfem zmiňované státní organizace, což potvrzuje i výpis z obchodního rejstříku.
Na dotaz naší redakce, zda by Hořejší v případě Šťovíčkova jmenování ministrem školství setrval ve funkci ředitele Národního ústavu odborného vzdělávání, reagoval negativně, prý by to nebyl žádný důvod k rezignaci.
„Nevidím důvod, proč bych měl opouštět svoji práci kvůli tomu, že si někdo vybral mého příbuzného do nějaké funkce. Národní ústav je samostatná organizace a má nějaké úkoly, které tady plníme. Ačkoliv občas děláme nějaké úkoly pro skupinu dvě přímo z ministerstva, tak ministr na naši činnost jako by nemá žádný významný vliv,“ řekl Hořejší ParlamentnímListům.cz
Za možný střet zájmů v rámci příbuzenských vztahů to Hořejší nepovažuje, a pokud by to prý vysloveně někomu nevadilo, nemá důvod odstupovat. „Já mám životní zásadu řešit věci, až když nastanou, a pan Šťovíček je zatím jen kandidát a vy se mě ptáte na to, co udělám, když…,“ odmítl otázku Hořejší.
Ministerstvo má jiný názor
Poslanec Šťovíček coby nový ministr školství se za setrvávání Václava Hořejšího v křesle ředitele NÚOV nelíbí ani místopředsedovi Věcí veřejných Tomáši Jarolímovi. „O těchto skutečnostech vím a nepovažuji to za vhodné v žádném případě. Je to jedna z věcí, která pana Šťovíčka alespoň pro mě determinuje k tomu, aby na ten post nastoupil. Jak by si s tím poradil v případě, že by se ministrem stal, to je asi na něm, nebo na jeho příbuzném,“ doplnil Jarolím.
ParlamentníListy.cz se samozřejmě pokusily kontaktovat také přímo poslance a možného kandidáta na šéfa resortu školství Milana Šťovíčka. Ten však opakovaně nezvedal telefon a po několika dnech nereagoval ani na SMS zprávy naší redakce.
Národní ústav odborného vzdělávání je organizací přímo řízenou ministerstvem školství, kterému pomáhá v koncepci pro další rozvoj odborného vzdělávání. Zpracovává také analýzy pro změny ve vzdělávání, které jsou nutné vzhledem k rychlému vývoji ve společnosti, ekonomice i technologiích a uvádět je do praxe.
Mgr. Milan Šťovíček
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka