Kauza, o níž se nyní píše v Belgii, se týká značky Opel Zafira. „Podobně se to děje ve více automobilkách, tuším, že i v Renaultu bylo něco podobného. Chceme hledat mechanismy, jak tomu zabránit,“ vysvětlila ParlamentnímListům.cz Konečná smysl nově ustavené vyšetřovací komise Evropského parlamentu.
„Když skandál v německé automobilce vypukl, proběhla vážná debata v Evropském parlamentu a zjistilo se, že ke spoustě pochybení došlo i ze strany Evropské komise a jednotlivých členských států,“ konstatovala europoslankyně za KSČM. Nešlo podle ní jen o to, jak se chovaly samotné automobilky, ale i o to, že je nikdo nekontroloval, i když se objevovaly evidentní signály, že se upravují konečné výsledky. „Evropská komise o tom s největší pravděpodobností věděla a nic se nedělo. Vyšetřovací komise má hledat cestu, jak nastavit pravidla vůči Evropskému parlamentu a členským státům, aby se příště už nic takového nestalo, zjistit, kde došlo k prvotnímu pochybení a zároveň najít i ty, kteří mohou za to, že se takové praktiky tak dlouho tolerovaly,“ prohlásila komunistická europoslankyně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Libuše Frantová