ASORKD: Asociace se musí omluvit Mattonce za reklamu na tramvajích

19.06.2015 10:34

Vrchní soud v Praze dnes rozhodl, že asociace ASORKD, která před třemi lety zakoupila na třech pražských tramvajích reklamu upozorňující na zdevastovaný Löschnerův pavilon, poškodila dobrou pověst Karlovarských minerálních vod.

ASORKD: Asociace se musí omluvit Mattonce za reklamu na tramvajích
Foto: Hana Čechová
Popisek: Zdevastované Lázně Kyselka u Karlových Varů

 Asociace musí zveřejnit omluvu na petičním webu zachrante-lazne-kyselka.cz a v karlovarské mutaci MfDnes v rubrice „komentáře“.

Karlovarské minerální vody však ve své žalobě žádaly odškodnění 50 000,- Kč, omluvu v podobě placené inzerce na zpravodajských portálech idnes.cz a lidovky.cz a úhradu nákladů řízení. V žalobě také uvedly, že zveřejněnou reklamou mohl spotřebitel dojít k dojmu, že minerální voda Mattoni se těží v tehdy rozpadlém Löschnerově pavilonu.

„Věděli jsme, že kampaň na tramvajích je na hraně. Ale splnila účel. Lidé v Praze se dozvěděli, že firma Matttoni nechává dvacet let chátrat kulturní památku a díky žalobě, která na nás byla podána, se o kauzu lázní Kyselka začala zajímat celorepubliková média i veřejnost,“ vysvětluje motivy asociace její prezident Pavel P. Ries.

Ve chvíli, kdy jdete do tak tvrdého boje, musíte očekávat ztráty

„Z původní žaloby, kterou na nás Mattonka podala, nezbylo skoro nic. Ukázalo se jako správné rozhodnutí odvolat se proti rozhodnutí prvoinstančního soudu. Co se týče financí, nevíme přesně, jaké náklady bude platit Mattonka a jaké my. Čekáme na písemné vyhotovení. Zatím jen víme, že státu musíme uhradit 600 korun za svědčené. Když to sečtu a podtrhnu, cíl byl naplněn. Löschnerův pavilon je dnes z velké své části opraven. Ve chvíli, kdy jdete do tak tvrdého boje, musíte očekávat ztráty. Na naší straně budou v řádu tisíců korun, na straně Mattonky jsou v řádu desítek milionů korun, které pod tlakem veřejnosti musela na opravu zdevastované památky vynaložit. Ukázalo se, že kde pětadvacet let selhávaly úřady, tam byli úspěšní řadoví občané. Je to důkaz toho, že se lidé nesmí bát jít do konfliktu i s velkou nadnárodní firmou,“ shrnuje viceprezident ASORKD Martin J. Kadrman pocity, které po oznámení rozsudku v asociaci zavládly.

Asociace se však s dnešním rozhodnutím Vrchního soudu v Praze neztotožnila. „Firma KMV je vysoce profitová a přitom nechávala chátrat památky až na hranu zániku. Pokud někdo přijde svým chováním o dobrou pověst, těžko ji o ni může někdo jiný připravit. Nadále jsme přesvědčeni, že firma KMV o svou dobrou pověst přišla tím, jak dvacet pět let nechala chátrat Löschnerův pavilon, který byl po tlaku veřejnosti zachráněn doslova za pět minut dvanáct. Ještě se musíme poradit, zda podáme dovolání k Nejvyššímu soudu. Obecně vzato se však shoduji s ASORKD, že boj, na jehož konci je opravená vzácná památka, za to stál,“ říká právní zástupce ASORKD Petr Kužvart.

Jak vypadal Löschnerův pavilon (od minuty 6:20) v roce 2011, kdy jsme zahájili kampaň za záchranu lázní Kyselka, ale jak vypadaly a pořád bohužel vypadají památky v Kyselce, se můžete podívat ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…