„Plán udržitelné mobility je nástrojem, pomocí kterého se můžou politici dobře rozhodnout, která opatření provedou. Mají tak lepší podklady a informace o tom, kam jejich opatření povedou,“ popsal Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.
Profesor Ahrens hovořil o tom, že člověk žijící ve městě vykoná v průměru tři cesty za den s tím rozdílem, že postupem času je vzdálenost těchto cest delší, což neumožňuje dosahovat nových cílů. Podle něj se doprava dá dobře ovlivňovat s ohledem na to, co může město obyvatelům nabídnout, protože kratší vzdálenosti jsou levnější. Podle Ahrense budeme v budoucnosti využívat auto efektivněji, díky zpřísňujícím se emisním limitům se bude více využívat car-sharing a veřejná doprava. Vlastnictví auta je přitom podle něj pro redukci provozu klíčové a bude se v budoucnu snižovat. Lze také předpokládat, že pouze projekty založené na integrovaných dopravních plánech budou moci v budoucnu být podporovány ze zdrojů na národní nebo celoevropské úrovni.
Ahrens představil vývoj nástrojů integrovaného dopravního plánování v Německu, kde se plány udržitelné mobility vyvinuly z úzce nahlížené plánovací metody.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva