Auto*Mat: Radní Prahy chtějí škrtnout rozpočet na cyklistickou dopravu

12.11.2012 9:30 | Zprávy

Po zrušení pozice koordinátora se chystají radní hlavního města zasadit další ránu cyklistické dopravě.

Auto*Mat: Radní Prahy chtějí škrtnout rozpočet na cyklistickou dopravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zaparkovaná kola

V návrhu rozpočtu Prahy na příští rok z minulého týdne je v příslušné kapitole nula (1). Město zřejmě neplánuje žádné investice do cyklistických stezek, pruhů, stojanů ani do údržby existující infrastruktury. Podle iniciativy Auto*Mat je to hazard s bezpečností a zdravím Pražanů, kteří jezdí na kolech rok od roku více. Rada bude návrh rozpočtu schvalovat v úterý 13. listopadu. Více než osm set lidí se přes víkend připojilo k protestnímu dopisu primátorovi (2).

„Praha by měla na infrastrukturu pro kola vyčlenit nejméně jedno procento výdajů na dopravu. V Praze je to z obvyklých osmi miliard městských investic přitom asi jen osmdesát milionů. Vychází to ze zkušeností progresivních metropolí Evropy, které mají efektivní dopravu a zdravější životní prostředí než Praha. Množství peněz by mělo odpovídat podílu lidí, kteří jednotlivé druhy dopravy využívají,“ říká dopravní odborník Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

„Je-li peněz méně, cyklistickou infrastrukturu není možné rozvíjet a udržovat. V době, kdy na kole jezdí rok od roku více Pražanů, je to hazard s jejich bezpečností a zdravím, dodává Filler.

Podle statistického sčítání narostl v roce 2011 oproti roku předchozímu počet cest, které Pražané vykonají na jízdním kole, o neuvěřitelných padesát procent. Přesné údaje za letošní rok zatím nejsou známy. V roce 2011 Praha také historicky poprvé zaznamenala pokles objemu individuální automobilové dopravy, byť o pouhé jedno procento (3).

„S nulovým rozpočtem nelze naplňovat koncepci rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020, schválenou přede dvěma lety (4). Rada porušuje i vlastní programové prohlášení (5),“ podotýká Vratislav Filler z Auto*Matu. Koncepce plánuje vytvoření takových podmínek v ulicích Prahy, aby se v létě mohlo na kole pravidelně dopravovat 50 až 80 tisíc lidí. To má výrazně odlehčit silnicím i hromadné dopravě. Nyní jezdí kvůli chybějící infrastruktuře pravidelně jen asi čtvrtina lidí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Margita Balaštíková byl položen dotaz

Jste misandrie?

Můžete mi kromě toho, jak vznikly nahrávky, o nichž tvrdíte, že existovat nemohou i vaši větu: ,,Já se na rozdíl od jiných můžu ráno probudit a podívat se do zrcadla." Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/margita-balastikova-poslankyne-ano-zneuziti-funkce-nahravky-andrej-babis.A250812_095053_do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MŽP: Plánovaná spalovna blízko českých hranic

7:16 MŽP: Plánovaná spalovna blízko českých hranic

V pátek 22. srpna navštívil ministr životního prostředí Petr Hladík obec Sudoměřice na Hodonínsku, k…