Nahrává tomu pandemie koronaviru a nařízení o omezeném pohybu osob, kdy „provětrání“ hýčkaného stroje patří jistě k vítaným únikům z domácí izolace. Navíc zákaz vycestování do zahraničí a s ním související uzavření hraničních přechodů zhatil motocyklistům možnost „zařádit“ si například na německých dálnicích bez rychlostního omezení. Ani v letošní sezoně ale jistě nebude zákeřný koronavirus aspektem, který nejvíce ohrožuje zdraví i životy motorkářů. Jako každý rok je to zejména jejich riskantní jízda ve vysoké rychlosti, na kterou často doplácejí vážným zraněním, ale bohužel v mnoha případech i smrtí.
Už první jarní dny ukázaly, že neblahá statistika nehod motorkářů s fatálními následky nebude nijak příznivá ani letos. Jen o víkendu 28. a 29. března zemřeli při nehodách čtyři řidiči motocyklů. Jedním z faktorů tragických nehod motorkářů je podle bývalého motocyklového závodníka a ambasadora oddělení ministerstva dopravy BESIP Lukáše Peška skutečnost, že ještě nejsou po zimě rozježdění, chybějí jim odhad a reflexy.
Ideálním místem, kde se motorkáři mohou připravit na novou sezonu, jsou přitom uzavřené plochy pro výcvik bezpečné jízdy, takzvané polygony. Jedním z nejkomplexnějších disponuje areál mosteckého autodromu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva