Za období leden až duben 2020 se podařilo společnosti ČD Cargo zvýšit počet přístavených vozů za účelem odstranění kůrovcového dřeva na 118 % průměru roku 2019 a společnost tak zásadním způsobem příspívá v boji se šířením kůrovcové kalamity na území České republiky. Právě urychlené vyvezení napadeného dřeva ke zpracování je základním předpokladem úspěchu v boji s nekontrolovatelným šířením kůrovce.
Kůrovcová kalamita je jednou z největších přetrvávajících hrozeb pro českou krajinu a životní prostředí. V boji s nekontrolovatelným šířením kůrovce je zcela zásadní, aby pokácené kmeny nezůstávaly dlouhodobě ležet v postižených lokalitách. Železniční přeprava je díky svým kapacitním možnostem velmi efektivní způsob přesunu kalamitního dřeva z napadených území ke zpracovatelům.
ČD Cargo reaguje na vývoj situace v oblasti kalamitního dřeva od samotného počátku kůrovcové kalamity a schopnost alokování vozů pro komoditu dřevo od roku 2015 významně roste. V dosavadním průběhu roku od ledna do dubna 2020 dokázala společnost ČD Cargo i přes omezení způsobená pandemií COVID-19 udržet přepravu na úrovni roku 2019. V počtu přistavených vozů pak ve srovnání s průměrem roku 2019 došlo k růstu na úroveň 118 %. Průměrně tak nyní ČD Cargo týdně naloží kůrovcem napadenou kulatinu do 1 628 vozů. V samotném měsíci dubnu, kdy byl celý trh zasažen nouzovým stavem, byl podíl včas přistavených vozů na úrovni 98 %. Společnost ČD Cargo tak dokázala důsledným dodržováním hygienických opatření a vnitřních bezpečnostních standardů zajistit přepravu srovnatelného objemu napadeného dřeva z postižených lokalit na úrovni loňského dubna. Toho se podařilo dosáhnout i přes omezený provoz klíčových zpracovatelů dřeva (cca 10 pil v ČR, Německu a Rakousku), jejichž provozy byly limitovány pandemií a souvisejícími opatřeními.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…