ČD: Nová šelma železnic – dálkový vlak Interpanter

28.06.2015 8:37

Nejnovější elektrická souprava InterPanter ze Škody Vagonka byla slavnostně pokřtěna na zkušebním okruhu ve Velimi. České dráhy si v loňském roce objednaly celkem 14 těchto moderních vlaků určených pro meziregionální a dálkovou dopravu – deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky.

ČD: Nová šelma železnic – dálkový vlak Interpanter
Foto: ČD
Popisek: Nová dálková souprava Interpanter

„Zákazníci dnes od železnice očekávají komfortní a rychlé cestování. Vlaky musí být bezbariérové, klimatizované, cestující chce mít možnost dobíjet svůj notebook nebo jinou elektroniku během cesty, chce být připojen přes wifi k internetu, očekává rychlé a komplexní informace o jízdě vlaku a přirozeně také spoléhá na vysokou bezpečnost železniční dopravy. Na stovkách regionálních i dálkových spojů již takovou úroveň cestování České dráhy nabízejí a díky novým jednotkám InterPanter ho teď poskytneme i cestujícím na dalších dvou rychlíkových linkách," říká Pavel Krtek, generální ředitel a předseda představenstva Českých drah.

„Jsem potěšen, že se nám podařilo kompletně vyvinout a vyrobit další český vlak. Po soupravách CityElefant a RegioPanter bude již brzy vozit cestující také nový moderní vlak InterPanter. Navazujeme tak na dlouholetou výrobu elektrických jednotek, které jezdí nejen u nás v České republice, ale i v Litvě, Ukrajině, Slovensku a už brzy i v Německu,“ doplňuje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Vozidla navazují na osvědčené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu. Základní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti.

Vlak získal název ze soutěže, kterou organizovaly České dráhy

Jednotky jsou určeny pro elektrifikované tratě s trakčním napětím 25 kV, 50 Hz a 3 kV pro maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým „železným“ skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře.

Vlaky mají komfortní, příjemný a plně klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety a také zásuvky s napětím 230 V a samozřejmě Wi-Fi. Jednotky jsou vybaveny rezervačním systémem pro sedadla, která jsou polstrovaná a polohovatelná. V soupravách jsou navíc oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let, prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel nebo moderní akustický a audiovizuální systém. Jednotka je také uzpůsobena pro bezbariérovou přepravu.

Nový vlak získal svůj název InterPanter ze soutěže, kterou organizovaly České dráhy spolu se Škodou Transportation. Dorazilo celkem 5 097 originálních návrhů. Autor vítězného návrhu dnes převzal od Českých drah In Kartu s aplikací IN 100 na jeden rok v ceně 19 990 korun. Národní dopravce ocenil i dalších devět nejzajímavějších návrhů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

dezinfománie

Dobrý den, zajímalo by mě, co si myslíte o tomto komentáři Zahradila -https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Zahradil-ODS-Zaznamenanihodne-vyrony-dezinfomanie-755567. Dále by mě zajímalo, co s těmi dezinformacemi pořád máte a co za ně vlastně považujete? Protože se zdá, že tato vl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Během tří dnů obsadili zájemci o prohlídku Temelína a Lipna více než tisícovku míst

16:05 ČEZ: Během tří dnů obsadili zájemci o prohlídku Temelína a Lipna více než tisícovku míst

Pouhé tři dny stačily na to, aby zájemci kompletně obsadili prohlídky Jaderné elektrárny Temelín a v…