V příštích dnech potkají cestující jednotku ČD railjet na spojích IC 572 / 573 Brněnský drak Brno hl.n. (odj. 6:39 hod.) – Praha hl.n. (příj. 9:21 hod. / odj. 16:39 hod.) – Brno hl.n. (příj. 19:19 hod.). Od poloviny června plánují České dráhy již mezinárodní zkušební provoz ČD railjetu na vlacích EC 72 / 73 Smetana a EC 74 / 75 Franz Schubert. Od prosince spojí soupravy ČD railjet a ÖBB railjet Prahu, Brno, Vídeň a Graz v pravidelném dvouhodinovém intervalu.
Díky zavedení railjetů posilují České dráhy svou pozici na poli mezinárodní dálkové dopravy a český národní dopravce se tak zapojuje do mezistátní sítě rychlých a komfortních vlaků, na kterou se přímo napojí v nově vzniklém přestupním uzlu Vídeň hlavní nádraží. Z této spolupráce profitují především cestující, kteří mohou využívat nejmodernější typ vlaků také ve vnitrostátní přepravě mezi Prahou, Pardubicemi, Brnem a Břeclaví.
„Cestujícím jsme dnes předali do užívání první zcela nový vlak pro dálkovou dopravu, který představuje vedle mnoha technických novinek především novou kvalitu cestování. Klimatizace, informační systém, restaurace, bezbariérové úpravy pro vozíčkáře, to jsou již automatické součásti mnoha našich vlaků, ale zde nabízíme zákazníkům i další nové služby a vylepšení,“říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz a dodává konkrétní příklady: „Obchodní cestující mohou využít pohodlí nové třídy business s komfortními polohovatelnými křesly. Rodiny s dětmi zase ocení vyhrazená místa v blízkosti dětského kina. V jejich sousedství je zároveň prostor na uložení kočárků. Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé. Railjet je díky tomu mezi Prahou a Brnem dobrou alternativou nejen k autobusu, ale dokonce k osobnímu autu. Kvalita a rychlost vlaků na této trati je dnes na evropské úrovni a vlaky railjet tuto skutečnost jen potvrzují.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy