- ČSSZ vyzývá veřejnost, aby komunikovala primárně elektronicky, telefonicky, případně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
- ČSSZ nadále žádá veřejnost, aby zvážila, zda je nutné podání, která nelze učinit elektronicky, realizovat okamžitě. Je možné např. odložit sepsání žádosti o důchod, ten pak vyplatit až 5 let zpětně. Zaměstnanci ČSSZ jsou připraveni jednotlivé případy konzultovat „na dálku“ a hledat vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost.
- Tiskopisy a další důležité dokumenty (vč. tiskopisu Přehled o příjmech a výdajích OSVČ) je také možno odevzdat do schránek umístěných na vhodných místech, obvykle při vstupu do budov OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno a ČSSZ.
- Hotovostní platba pojistného bude umožněna pouze výjimečně, po předchozí domluvě. ČSSZ žádá veřejnost, aby platby realizovala primárně prostřednictvím bezhotovostního styku.
- V souvislosti s prevencí šíření koronaviru a díky možnosti vyřídit požadavky elektronicky bude i nadále omezen osobní kontakt s veřejností na nezbytně nutné minimum. Osobní kontakt bude umožněn, a to v úředních hodinách a po předchozím objednání prostřednictvím objednávkového systému (ZDE), kontaktního emailu či telefonu (ZDE).
Smyslem přijatých mimořádných opatření je především ochrana zdraví občanů, včetně zaměstnanců ČSSZ, a současně zajištění všech klíčových činností ČSSZ, zejména pak řádné výplaty dávek důchodového a nemocenského pojištění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva