Česká pošta: Václava Zapadlíka připomene poštovní známka

19.01.2021 10:06

Ve středu 20. ledna uvede Česká pošta do prodeje novou příležitostnou písmenovou poštovní známku, jejímž motivem je podobizna malíře Václava Zapadlíka společně se dvěma automobily, které jsou jeho původní tvorbou. Pošta tak navazuje na známkovou emisi „Tradice české známkové tvorby“. Autorem výtvarného návrhu je Zdeněk Netopil.

Česká pošta: Václava Zapadlíka připomene poštovní známka
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta

Václav Zapadlík se narodil 23. září 1943 v Praze. Byl českým malířem a ilustrátorem, jenž se specializoval na kresbu a malbu historických automobilů, zejména z doby do 50. let 20. století. Od mládí pomáhal v otcově autoservisu, což prohloubilo jeho zájem o automobilovou techniku. Vynikal zejména přesným zobrazením veškerých technických detailů. Ve svém oboru neměl ve světě konkurenci, vzhledem ke svému zaměření je ovšem známější mezi fanoušky automobilových veteránů než v uměleckých kruzích. Jeho dílům jsou věnovány stálé expozice v několika zahraničních muzeích, zejména v USA. Sám navrhl několik funkčních karoserií v dobovém stylu automobilů z 30. let 20. století. V roce 2012 se stal autorem českých poštovních známek s automobilovou tématikou. Václav Zapadlík zemřel 21. srpna 2018 v Praze.

známka

Společně se známkou vychází obálka prvního dne vydání (FDC), jejímž motivem je malířova ruka při kresbě historického automobilu. Emisi doplňuje známkový sešitek, který obsahuje malé tiskové listy s 8 známkami a 4 potištěnými kupony s autorovými kresbami historických automobilů. Na obalu sešitku je motiv ze známky a FDC.

Nominále příležitostné písmenové poštovní známky je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání, ke dni vydání 19 Kč.

Známku vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o., metodou ofsetu nákladem 500 000 kusů, známkový sešitek v nákladu 96 000 kusů a FDC digitálním tiskem v nákladu 2 800 kusů.

Známku si mohou zájemci koupit na přepážkách České pošty nebo mohou ke koupi využít webové stránky České pošty.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…