Česká televize: Historicky druhý nejúspěšnější Štědrý večer

29.12.2021 20:28 | Tisková zpráva

Česká televize o letošních Vánocích znovu odvysílala nejvyhledávanější program, a byla tak v uplynulých třech dnech nejsledovanější ze všech tuzemských TV stanic. A to jak v rámci dne, tak i v hlavním vysílacím čase, kdy ji sledovala více než polovina diváků, která měla v danou dobu zapnutý televizor.

Česká televize: Historicky druhý nejúspěšnější Štědrý večer
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova České televize, ilustrační foto

Vůbec nejvyšší sledovanosti se těšila premiéra štědrovečerní pohádky Jak si nevzít princeznu, kterou dosud vidělo tři a čtvrt milionu diváků starších čtyř let (živě v TV a odloženě v TV a na internetu). Stala se tak nejen nejsledovanějším pořadem tohoto roku na všech televizích, ale i čtvrtou nejsledovanější štědrovečerní pohádkou od začátku měření sledovanosti v roce 1997. V hlavním vysílacím čase navíc ČT na Štědrý den dosáhla s podílem na publiku 61,71 % na svůj historicky druhý nejúspěšnější výsledek.

Nejsledovanějším pořadem letošního štědrovečerního programu na všech tuzemských televizních stanicích se stala nová pohádka Karla Janáka Jak si nevzít princeznu, kterou dosud vidělo tři a čtvrt milionu diváků starších čtyř let (živě v TV a odloženě v TV a na internetu) s podílem na publiku 63,27 %. Pohádka zároveň pokořila historický rekord v odložené sledovanosti na tuzemském trhu. Odloženě v televizi si ji v průběhu dvou dnů po odvysílání pustilo 958 tisíc diváků starších čtyř let. Druhé místo v žebříčku sledovanosti obsadily Tři oříšky pro Popelku, které si nenechalo ujít 2,7 milionu lidí, a trojici nejsledovanějších pořadů večera uzavřely Pelíšky s 2,1 miliony diváků. Celodenní podíl České televize na publiku činil 51,42 %, v hlavním vysílacím čase pak 61,71 %, což představuje druhý nejúspěšnější výsledek v prime-time na Štědrý den v historii měření sledovanosti.

Následující dva sváteční dny byly nejsledovanější oba díly pohádky Anděl páně. První díl vidělo 25. prosince celkem 2,39 milionu lidí starších čtyř let, jeho pokračování si další den nenechalo ujít přes 2,03 milionu diváků. Na druhý svátek vánoční zároveň ČT dosáhla na historicky druhý nejlepší výsledek podílu na sledovanosti – v rámci celého dne i v hlavním vysílacím čase s podílem 43,86 %, respektive 45,24 %. Kromě pohádek u diváků oba dny bodovaly také klasické filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku, Vesničko má středisková nebo Jak dostat tatínka do polepšovny. Sledované bylo i Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana, které jen na obrazovkách ČT sledovalo 1,05 milionu lidí z celkového počtu 1,5 milionu, kteří si jej na všech TV stanicích včera pustili.

Vysílání České televize suverénně vévodilo všechny tři dny žebříčku nejsledovanějších pořadů. Na Štědrý den opanoval program ČT1 všech deset prvních příček, na první a druhý svátek vánoční se pak mezi desítku nejsledovanějších zařadilo devět, respektive osm, pořadů ČT. Celkový podíl na publiku činil v průběhu těchto tří dnů 46,88 % a v hlavním vysíláním čase dokonce 51,37 %, což představuje jedny z nejvyšších hodnot od počátku měření v roce 1997.

(zdroj dat: ATO Nielsen Admosphere)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

13:21 Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, se mezimě…