Cestující upozorňujeme, že budou i nadále až do odvolání platit souběžná omezení vlaků v souvislosti s pandemií COVID-19. Stále tak např. platí, že nepojede většina vlaků SC Pendolino a IC mezi Prahou a Ostravskem. Aktuální jízdní řády proto doporučujeme vždy ověřit ve vyhledávačích spojení či v mobilní aplikaci Můj vlak, do kterých jsou již nové jízdní řády zapracované. Za možné komplikace způsobené úpravou jízdních řádů se cestujícím omlouváme.
„Úsek mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí je jedním z mála míst na klíčové trati mezi Prahou a severní i jižní Moravou, které v uplynulých desetiletích neprošlo žádnou zásadní modernizací. Přestože budou stavební práce Správy železnic v následujících dvou letech znamenat pro cestující určité nepohodlí, přínos celého projektu považujeme za nesporný,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod a doplňuje: „K nejmarkantnějším změnám v souvislosti s výlukami na hlavním koridoru bude patřit přesměrování railjetů a vlaků EuroCity po odklonové trase přes Havlíčkův Brod a posunutí času odjezdu mnoha spojů na páteřních linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a do Brna zejména v úseku mezi metropolí a Českou Třebovou. Vzhledem k tomu, že se kvůli odklonům přes Vysočinu sníží počet vlaků jedoucích přes Pardubice a Českou Třebovou, budeme s objednateli dopravy bedlivě sledovat zájem o jednotlivé spoje a v případě potřeby je operativně posílíme o další místa k sezení.“
Přestože se v souvislosti s výlukovými opatřeními u mnoha vlaků prodlouží jízdní doby, například u Railjetů mezi Prahou a Brnem nebo u Pendolin mezi Prahou a Ostravou zhruba o 20 minut, některé změny budou mít na cestující naopak pozitivní efekt. „Příkladem je dočasné zastavování expresních vlaků Ostravan, Silesia a Cracovia v Chocni. Město tak jednak při výlukové činnosti získá více zastavujících vlaků a navíc vznikne více přestupních spojení do Vysokého Mýta a Litomyšle,“ říká Jiří Ješeta a doplňuje další podrobnosti: „V návaznosti na změnu jízdních řádů expresních linek z Prahy na Moravu zejména v úseku mezi metropolí a Českou Třebovou začnou platit upravené jízdní řády také u dalších regionálních vlaků.“ Úpravy se dotknou jak spojů na hlavní trati Kolín – Česká Třebová – Letovice, tak vlaků na přípojných tratích z Přelouče do Heřmanova Městce, z Moravan do Chrudimi a Holic, už zmiňované trati z Chocně do Litomyšle a také ze Svitav do Žďárce u Skutče.
Od 4. května 2021 budou v souvislosti s hlavní fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazené všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy. Tato část výluky je plánovaná až do konce jízdního řádu 2020/2021, nicméně modernizace tratě bude pokračovat i v následujících letech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ČD , České dráhy , TZ
autor: Tisková zpráva
To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?
Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?
Další články z rubriky

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi
Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…