České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji

05.10.2019 13:09 | Zprávy

Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová s místopředsedou představenstva Českých drah Radkem Dvořákem a náměstkem generálního ředitele Českých drah pro ekonomiku Patrikem Horným v Praze podepsali smlouvu o zajištění drážní základní dopravní obslužnosti ve Středočeském kraji na dalších deset let.

České dráhy nadále hlavním železničním dopravcem ve Středočeském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Státní dopravce zajistí na základě nové smlouvy provoz na všech jím dosud obsluhovaných regionálních linkách a zároveň se zavázal k postupné obnově vozidlového parku. Celková hodnota investic do obnovy vozidel pro Středočeský kraj a Prahu bude zhruba 1,5 mld. korun,“ sdělila hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová. Uzavření smlouvy schválili na svém srpnovém zasedání zastupitelé kraje.

„Veřejná doprava není otázkou politiky, ale nutnosti zajistit potřebnou mobilitu a udržitelný rozvoj regionu. V souvislosti s novou smlouvou, kterou jsme dnes s Českými drahami podepsali, očekáváme zlepšení služeb a vozidlového parku, protože na některých tratích nebyl kraj spokojen s kvalitou. Za neplnění dohodnutých standardů budeme uplatňovat smluvní sankce,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. Kontrakt stanoví jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb především v oblastech provozu a jeho parametrů, vozidel, jejich vzhledu a vybavení, zastávek a stanic, personálu a bezpečnosti. Na základě této smlouvy zajistí České dráhy v regionu celkem 15,67 milionu vlakokilometrů ročně při průměrné kompenzaci v prvním roce platnosti smlouvy ve výši cca 131 Kč za vlakokilometr, tj. cca 2,1 miliardy korun.

Krajský radní pro dopravu František Petrtýl k tomu dodává: „Smlouva garantuje středočeským občanům dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti, ale je zároveň otevřená pro možné změny. Nejedná se tak o zakonzervování stavu. Smlouva může pružně reagovat na změnu potřeb, demografický vývoj a finanční možnosti kraje. Až 20 % výkonů přitom můžeme v průběhu platnosti kontraktu zadat jinému dopravci.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

Proč vás, potažmo nás má v Bruselu zastupovat nějaký Slovák?

To to pěkně začíná. Proč jste si toho na sebe nabral tolik, když to evidentně nezvládáte? A kdy už to rozseknete s tím Turkem? Nebylo by nejjednodušší, kdybyste místo něj nominovali prostě někoho jiného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

7:23 Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

Uplynulých dvanáct měsíců se neslo ve znamení rozvoje i udržení spolehlivosti provozu české železnic…