„Na nejvytíženější lince z Prahy přes Pardubice a Olomouc do Ostravy vypravíme na běžných spojích řadu posilových vozů a navíc jsme pro cestující připravily zvláštní posilový expres. Bude veden dvěma jednotkami CityElefant a nabídne přes 600 dodatečných míst k sezení. Z Prahy hlavního nádraží pojede ve čtvrtek v hlavní přepravní špičce v 15:25, do Ostravy přijede v 19:20 a do cílové stanice v Bohumíně v 19:38. Opačným směrem pojede v pondělí pozdě odpoledne. Z Bohumína vyrazí v 16:33, v Ostravě zastaví na hlavním a svinovském nádraží a do Prahy přijede před devátou večer,“ informuje o mimořádném spoji Luďka Hnulíková, ředitelka odboru provozu osobní dopravy Českých drah.
České dráhy nasadí na mnoho spojů dopředu plánované posilové vozy. Jednotlivé vlaky budou posíleny o jeden až dva vozy s kapacitou od 60 do 160 míst k sezení. Posilové vozy budou zařazeny například na spojích Praha – Žilina, Praha – Plzeň – Cheb, Praha – České Budějovice, Brno – Ostrava nebo České Budějovice – Brno a navíc mohou být operativně posíleny o pohotovostní vozy ve vybraných železničních uzlech. Jedná se Prahu, Brno, Olomouc, Bohumín a několik dalších míst, kde budou připraveny záložní vozy. Ty budou použity pro operativní posílení nejvytíženějších vlaků. Důležitá informace pro operativní posílení spojů je také počet vydaných rezervací v jednotlivých spojích, proto doporučujeme cestujícím včasnou rezervaci.
„České dráhy o nadcházejícím velikonočním víkendu nabídnou nejméně o 3 a půl tisíce míst k sezení navíc jen v plánovaných posilových vozech. S vozy pro operativní posílení souprav pak nabídneme o Velikonocích více než 5 000 míst k sezení navíc,“ doplňuje Luďka Hnulíková.
I přes posílení mnoha souprav lze očekávat na začátku a konci prodlouženého velikonočního víkendu u některých spojů vysokou obsazenost, proto doporučujeme všem cestujícím, kteří plánují svou cestu v tomto termínu, aby si bez odkladu zajistili rezervace míst, případně využili i spoje mimo přepravní špičku a mezi Prahou, střední a severní Moravou také posilový vlak. Doporučujeme využít také kapacitu celé soupravy včetně vozů na začátku a konci vlaku. Především u velmi dlouhých souprav mohou být vozy ve střední části plně obsazené, zatímco vozy na začátku a konci vlaku bývají obsazeny méně.
Jízdní řád posilových vlaků Praha – Bohumín (13. 4. 2017) a Bohumín – Praha (17. 4. 2017) ![]() Tento článek je uzamčenČlánek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme. autor: Tisková zpráva Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz
elektromobilitaProč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod. Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Další články z rubriky![]() 16:13 BESIP: Za nebezpečné odbočování 4 body a pokuta až 10 tisícOd 1. července platí přísnější pravidla silničního provozu. reklama
|