Oslovili jsme tuzemské jezdce, kteří se šampionátu European Truck Racing Championship (ETRC) v uplynulých letech zúčastnili, a také naše současná „želízka v ohni“.
Stanislav Matějovský reprezentoval Českou republiku v šampionátu ETRC v polovině 90. let a v letech 2000 až 2002. Patřil k našim špičkovým jezdcům, kromě evropského mistrovství okruhových tahačů nechyběl v automobilových rallyových soutěžích, v závodech automobilů do vrchu ani na okruzích. Po ukončení kariéry se dále věnuje přípravě manažerské činnosti v oblasti automobilového sportu.
Čím Vás účast v seriálu obohatila, v čem je pilotování mnohatunového speciálu odlišné ve srovnání s řízením cestovního, případně GT vozu?
Už to je opravdu mnoho let, co jsem s tahačem závodil. Pamatuji se ještě, že v začátcích mi dělalo dost starostí zvyknout si na poněkud jiný výhled z vozu a s tím spojený odhad a hlavně brzdy, které jsou na rozdíl od cestovního vozu vzduchové. Na období závodu v tahačích vzpomínám moc rád, byl to vlastně vrchol mé závodnické kariéry. Začínal jsem s auty již v roce 1979 na voze Lada, byly to soutěže a závody do vrchu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva