CzechTourism: Dovolená za 20 let – polovina německých seniorů pojede do Česka

20.12.2021 18:39 | Tisková zpráva

Pro svou budoucí dovolenou za 20 let by si Českou republiku vybrala polovina dotazovaných Němců (52 %). Nejčastěji lidé ze Saska a Durynska.

CzechTourism: Dovolená za 20 let – polovina německých seniorů pojede do Česka
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

K dovolené v Česku láká Němce především kulturní blízkost, přátelskost českých lidí a cenová výhodnost. Dovolená německého seniora za 20 let bude mít poklidný ráz se zajištěným pohodlím, spíše bez aktivního sportu. Pomineme-li pobyty u moře, bude naplněna poznáváním měst, památek, spíše méně náročnou jednodenní pěší turistikou po okolní krajině, ale i využíváním lázeňských a wellness služeb. Vyplývá to ze studie, kterou pro Českou centrálu cestovního ruchu – CzechTourism realizovala společnost Ipsos.

„Cestovní ruch se díky covidu hodně proměnil a chceme-li jako destinace zůstat konkurenceschopní, musíme na tyto změny reagovat. Cílem studie bylo zjistit potenciál České republiky a zmapovat, jak se mění současné, ale zejména budoucí chování, potřeby a zájmy současných německých čtyřicátníků a padesátníků, abychom byli schopni připravit pro ně takovou nabídku služeb, která by reflektovala jejich potřeby zvláště v seniorském věku,“ říká Jan Herget, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Jako preferovanou destinaci pro ozdravné pobyty volí 82 % dotázaných Němců svou zemi a 68 % Rakousko. Českou republiku by si vybralo 52 % dotázaných. Nejdůležitější při výběru ozdravného pobytu je okolní příroda (46 %), nabídka relaxačních zařízení (45 %), procedur (34 %) nebo stravování (33 %). Za ozdravným pobytem jezdí Němci nejčastěji po vlastní ose (79 %), cestovní agenturu by si vybralo jen 16 %.

Anketa

Bude válka mezi Ruskem a Ukrajinou?

20%
77%
hlasovalo: 17527 lidí

Německo je nejsilnější evropská ekonomika a je zároveň motorem cestovního ruchu pro řadu států včetně České republiky. V Česku patří turistům z Německa dlouhodobě první místo v návštěvnosti, přenocováních i celkových výdajích a zejména pro příhraniční regiony je přínos západních sousedů nepostradatelný.

Německý trh má svá specifika: kromě velkého cestovatelského apetitu (přes 60 % Němců vyrazí na alespoň jednu dovolenou ročně) také jistou konzervativnost. Ta se projevuje třeba v důležitosti osobního kontaktu jak v B2B, tak B2C, zdrženlivosti vůči elektronickým nástrojům nebo opatrnosti vůči sociálním médiím. Pokud k tomu přidáme fakt, že typický německý turista v Česku je starší 40 let a významné zastoupení má skupina 60+, je třeba tomu uzpůsobovat i používané marketingové nástroje.

Němci patří mezi nejvěrnější návštěvníky (3/4 tvoří opakované návštěvy). Největší zájem o dovolenou v ČR mají v Sasku a Bavorsku. Současná situace související s šířením COVID-19 jistě popsané cestovatelské zvyklosti bude proměňovat. Kromě poklesu objemu návštěv způsobeného uzavřením hranic očekáváme větší příklon k online nástrojům stejně jako důraz na zdravotní bezpečnosti cest u starší klientely.

Více informací o průzkumu najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

APSS: Očkování stále zachraňuje životy po celém světě

7:23 APSS: Očkování stále zachraňuje životy po celém světě

Evropský týden očkování, European Immunization Week (EIW), který letos připadá na období 21.–27. dub…