CzechTourism: Významné kulturní akce přivádějí do regionů turisty a s nimi i peníze

14.11.2017 9:50

Finanční ztráta kolem 282 milionů korun by vznikla, pokud by se nekonaly akce Colours of Ostrava, Velká pardubická, Czech Truck Prix a Bohemia Jazz Fest (Praha). Regiony by přišly o částku téměř 109 milionů korun od tuzemských a 173 milionů korun od zahraničních turistů. Vyplývá to z detailního průzkumu agentury CzechTourism, který si nechala vypracovat u společnosti MindBridge Consulting.

CzechTourism: Významné kulturní akce přivádějí do regionů turisty a s nimi i peníze
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Průzkum se věnoval vlivu těchto čtyř partnerských akcí, které mají významný vliv na rozvoj cestovního ruchu v místě svého konání.

„Tyto kulturní společenské akce oslovují široké spektrum návštěvníků u nás i v zahraničí. Není pochyb, že slouží nejen k zábavě, ale také k vytváření dobrého jména a pozitivního povědomí o České republice,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

CzechTourism vybral partnerské akce - jednu z největších jazzových událostí v Evropě, závody tahačů a zároveň nejsledovanější podnik mosteckého autodromu Czech Truck Prix, hudební multižánrový festival a nejstarší dostih kontinentální Evropy.

Z průzkumu vyplývá, že podobné akce pomáhají zejména regionům, které jinak nejsou mezi turisty tolik populární. V případě Colours of Ostrava byl festival hlavním důvodem pobytu v regionu pro 83 % zahraničních i tuzemských návštěvníků a podobně je tomu i u Velké pardubické (78 % tuzemských a 57 % zahraničních návštěvníků). I na pražský Bohemia Jazz Fest přišlo během dvou dnů 47 000 návštěvníků z tuzemska i ze zahraničí a v Praze utratili přibližně 110 milionů korun (z toho většinu, asi 108 milionů korun, zahraniční turisté). Nicméně 84 % cizinců v průzkumu uvedlo, že by do Prahy přijelo, i kdyby se akce nekonala.

„Partnerství mezinárodních akcí má pro nás smysl, řada cizinců by do ČR vůbec nepřijela. Naopak po první návštěvě si spousta z nich Česko oblíbí a ráda se sem vrací nejen kvůli samotné akci,“ říká Monika Palatková, ředitelka CzechTourism.

Finanční přínos je ve stamiliónech korun

Pokud by se akce Colours of Ostrava nekonala, Ostravsko by přišlo o celkem asi 100 milionů korun, které zde návštěvníci během festivalu utratí. U Czech Truck Prix by pak Mostecko přišlo o zhruba 40,5 milionu korun. Pardubice by bez slavného dostihu tratily odhadem 33,5 milionu korun.

Nejskalnější fanoušky mají „Colours“ a „Pardubická“

Na Velkou pardubickou a Colours of Ostrava se příští rok určitě chystá přibližně polovina všech dotázaných, ať už z tuzemska nebo ze zahraničí. Vůbec nejvěrnější návštěvníky má slezský hudební festival. Z průzkumu vyplývá, že 56 % hostů ze zahraniční přijelo opakovaně, tedy více než dvakrát. Podobně je na tom 81 % místních návštěvníků a 65 % návštěvníků z jiných měst a regionů ČR.

Podpora regionů

CzechTourism vybírá akce tak, aby splňovaly mnoho kritérií. Jedním z nich je také to, aby bylo jejich rozložení rovnoměrné a lákalo návštěvníky po celé republice. Podpoří tím regionální hotely a jiná ubytovací zařízení, místní obchodníky i restaurace. Seznámí se s regionálními produkty a zvyky a získají celkové povědomí o místě. To je samozřejmě k dobru věci, protože své zážitky později sdílí se známými a přáteli. „Drtivá většina cizinců, kteří navštívili akce, uvedlo, že návštěva události je jedním z důvodů, proč do ČR přijeli. Nejvýraznější to je v případě Colours of Ostrava, kdy 83 % respondentů uvedlo, že samotný festival byl hlavním důvodem k příjezdu do ČR,“ konstatuje Monika Palatková. Nejen, že si oblíbili samotný festival nebo závod, ale považují za výhody i snadnou dopravní a finanční dostupnost ČR, vysokou jazykovou vybavenost, multikulturnost země a za plus považují i památky a přírodu.  Během akcí do regionů samozřejmě přijíždí i Češi z jiných koutů země, i ti přispívají k místnímu rozvoji.

V rámci průzkumu se cizinců tazatelé také ptali na vybrané atributy, které je možné říci o České republice. Ta se jim zdá vyspělá (72 %) a dostupná (68 %), dále pak bezpečná a zajímavá (58 %).

MindBridge Consulting zpovídal dohromady 1 223 účastníků čtyř partnerských akcí. Na každé zmíněné události tedy bylo dotazováno něco málo přes 300 návštěvníků, jak ze zahraničí, tak z tuzemska i z místa konání akce.

Další informace týkající se zmiňovaných akcí naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

19:15 JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

“Na čem nám ujíždějí sousedé” bylo tématem 8. ročníku největší konference cestovního ruchu v České r…