Průzkum se věnoval vlivu těchto čtyř partnerských akcí, které mají významný vliv na rozvoj cestovního ruchu v místě svého konání.
„Tyto kulturní společenské akce oslovují široké spektrum návštěvníků u nás i v zahraničí. Není pochyb, že slouží nejen k zábavě, ale také k vytváření dobrého jména a pozitivního povědomí o České republice,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
CzechTourism vybral partnerské akce - jednu z největších jazzových událostí v Evropě, závody tahačů a zároveň nejsledovanější podnik mosteckého autodromu Czech Truck Prix, hudební multižánrový festival a nejstarší dostih kontinentální Evropy.
Z průzkumu vyplývá, že podobné akce pomáhají zejména regionům, které jinak nejsou mezi turisty tolik populární. V případě Colours of Ostrava byl festival hlavním důvodem pobytu v regionu pro 83 % zahraničních i tuzemských návštěvníků a podobně je tomu i u Velké pardubické (78 % tuzemských a 57 % zahraničních návštěvníků). I na pražský Bohemia Jazz Fest přišlo během dvou dnů 47 000 návštěvníků z tuzemska i ze zahraničí a v Praze utratili přibližně 110 milionů korun (z toho většinu, asi 108 milionů korun, zahraniční turisté). Nicméně 84 % cizinců v průzkumu uvedlo, že by do Prahy přijelo, i kdyby se akce nekonala.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


