DPP: Kampaň „Neskákej mi pod kola!“ se zaměří na bezpečné chování cestujících během jízdy

30.03.2022 7:33 | Tisková zpráva

Bezpečnostní kampaň „Neskákej mi pod kola!“ v těchto dnech vstupuje do čtvrtého ročníku. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se v ní letos ve spolupráci s BESIP, PČR, MHMP a ROPID zaměří na pravidla bezpečného chování během jízdy v dopravních prostředcích, mezi která patří i povinnost cestujících se držet.

DPP: Kampaň „Neskákej mi pod kola!“ se zaměří na bezpečné chování cestujících během jízdy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Cestující na to bude upozorňovat také nový polep autobusu a tramvaje. Za největší úspěch kampaně za uplynulé dva roky je nulové skóre v počtu smrtelných nehod tramvají s chodci. K žádné smrtelné nehodě naštěstí nedošlo ani během prvního kvartálu letošního roku, i když počet cestujících v dopravních prostředcích roste.

Novým cílem kampaně „Neskákej mi pod kola!“ pro rok 2022 je informování cestujících o povinnosti se za jízdy držet ve všech prostředcích MHD. V některých situacích v běžném provozu je např. autobus občas nucen prudce změnit směr jízdy, nebo brzdit. DPP proto apeluje na cestující, aby dodržovali přepravní řád a v případě nenadálého nutného zabrzdění či mimořádné nehody, si tak nezpůsobili zdravotní úraz v salonu vozů. Příčinou mimořádnosti může být právě i vstup chodce do dráhy autobusu nebo tramvaje.

„V rámci pokračování kampaně jsme nechali nově polepit autobus SOR NB 12 a tramvaj typu T3 s nápadným červeným polepem a v čele s lebkou, který upozorňuje mj. na dodržování přepravního řádu a tím pádem bezpečné cestování v MHD,“ uvedl Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a obchod. Cestující naleznou na autobusu a tramvaji např. následující upozornění: nerespektování výstrahy dveří může způsobit smrt; lehkovážní cestující lehce narazí; držet se vyplatí; neopírej se o dveře; pusť sednout ty, kteří to neustojí; gravitace – dobrý sluha, ale zlý pán; kočárek postav ve směru jízdy, ne příčně.

Během posledních let jsou celkové statistiky ohledně počtu úrazů v jedoucích autobusech spíše klesající, ale stále poměrně vysoké. V roce 2018 DPP eviduje celkem 221 úrazů v jedoucím autobusu, v roce 2019 celkem 257 úrazů, v roce 2020 celkem 196 úrazů a loni 141. Nejrizikovější skupiny, u nichž dochází ke zranění v salonech vozů, jsou zejména: senioři; lidé věnující veškerou pozornost užíváním mobilních telefonů; či matky s kočárky, které se drží pouze kočárku a už ne madla ve voze.

Statistika nehod cestujících v autobusech během jízdy:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Zrušení STAN a TOP 09

Proč chcete zrušit právě tyto dvě strany? A hlavně, jak jde jinou stranu zrušit? Kdo to může udělat a kdo o tom rozhoduje? Na základě čeho? Protože kdyby mělo dojít ke zrušení nějaké strany proto, že se někteří její členové dopouštěli korupce, tak si myslím, že by se tak musela zrušit většina stran ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Světový den srdce připomíná moderní šetrné metody léčby

19:28 FNUSA: Světový den srdce připomíná moderní šetrné metody léčby

Dnešní Světový den srdce (29. 9.) upozorňuje především na význam prevence kardiovaskulárního zdraví,…