DPP chystá nákup elektrobusů, vypisuje na ně výběrové řízení

21.04.2020 19:35 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje postupnou obměnu své flotily autobusů, jejíž část by v budoucnu měla tvořit zcela bezemisní vozidla, tj. bateriové trolejbusy, elektrobusy a výhledově také autobusy na vodík.

DPP chystá nákup elektrobusů, vypisuje na ně výběrové řízení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na nákup 14 elektrobusů ve standardní délce 12 metrů proto DPP v těchto dnech vypisuje otevřenou veřejnou zakázku, jejíž předpokládaná celková hodnota činí 200 milionů Kč bez DPH. Vítěz tendru by měl být znám na konci letošních letních prázdnin, první vůz by měl dodat do 11 měsíců od podepsání kupní smlouvy s DPP. Výběrové řízení by mělo být zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději ve čtvrtek, 23. dubna 2020.

DPP plánuje v této zakázce na elektrobusy nakoupit 14 vozů s dvoupólovým nabíjením z troleje pomocí pantografového sběrače. Vozidla musí být nízkopodlažní, typu Standard, tj. 11 – 14 metrů dlouhé, s minimálně 25 sedadly pro cestující. Samozřejmostí je homologace vozů pro provoz v ČR a jejich vybavení dle standardů kvality PID, tj. včetně klimatizace. Nad rámec standardů kvality PID poptává DPP v interiéru elektrobusů prostor pro souběžnou přepravu invalidního vozíku a kočárku nebo dvou invalidních vozíků. K dalším požadavkům DPP patří konstrukční rychlost elektrobusů minimálně 80 km/h, jejich životnost alespoň 12 let v městském provozu v Praze a elektrické topení pro plně bezemisní provoz. Jejich předpokládaný průměrný roční nájezd bude cca 60 tisíc kilometrů.

Samostatnou kapitolou jsou požadavky na dojezd elektrobusů a životnost jejich trakčních akumulátorů. Minimální garantovaný dojezd elektrobusu na jedno nabití byl měl být alespoň 100 kilometrů při zapnuté klimatizaci nebo topení, plné obsazenosti vozidla, zastavování ve všech zastávkách včetně odbavení cestujících a využitím maximální povolené rychlosti, a to po celou dobu životnosti akumulátorů, která by měla být minimálně 72 měsíců nebo 360 tisíc odjetých kilometrů. Dodavatel současně musí být schopen dodat náhradní akumulátory po dobu deklarované životnosti elektrobusů a bezplatně odebrat ty vysloužilé. Servis vozidel si bude DPP provádět vlastními silami kromě oprav a údržby vysokonapěťových částí, které by měl zajišťovat dodavatel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak to je?

Vy tvrdíte, že byste nikdy nepodpořil plošné šmírování komunikace, ale váš bývalý náměstek Profant potvrdil pravý opak. Tak jak to je? Já upřímně nevím, ale možná věřím teď spíš Pirátům, protože jste to byl právě vy, kdo chtěl zavádět i cenzuru na internetu, i když vy jste to nazýval vznešeně jako b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Lesní pedagogika nadchla na Vysočině

20:16 Lesy ČR: Lesní pedagogika nadchla na Vysočině

Z lesů v kopcích, do nichž se technika nedostane, často svážejí dříví tažní chladnokrevní koně. V so…