DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě Ohrada – Palmovka, Praha 3 a Praha 8 opět mají přímé tramvajové spojení

05.06.2023 16:08 | Tisková zpráva

Po téměř 62 týdnech dokončil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstrukci významné, bezmála 1,5 kilometru dlouhé tramvajové tratě Ohrada – Palmovka včetně první pražské tramvajové estakády Krejcárek nad hlavním železničním koridorem.

DPP dokončil rekonstrukci tramvajové tratě Ohrada – Palmovka, Praha 3 a Praha 8 opět mají přímé tramvajové spojení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Od soboty 3. června 2023 od ranního výjezdu se díky tomu linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14 a 95 vrátily do své původní trasy, městské části Praha 3 a Praha 8 mají opět přímé tramvajové spojení a v zrekonstruovaném úseku DPP se zvýšila rychlost tramvají. Po dočasnou dobu bude od zastávky Vozovna Strašnice linka č. 7 v severovýchodní části města jezdit po trase linky č. 19, a naopak linka č. 19 po trase linky č. 7.

Rekonstrukci estakády, tramvajové tratě na ní a zastávek Krejcárek zrealizovalo sdružení společností Colas CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby. Části tratě od zastávky Krejcárek po křižovatku Ohrada (tj. po křižovatku ulic Pod Krejcárkem, Koněvovy a Jana Želivského) a od konce mostu po křižovatku Palmovka (v Sokolovské a Zenklově ulici) zrekonstruoval DPP vlastními silami. Náklady na rekonstrukci tratě jsou 239,5 milionů korun.

V rámci této investiční akce zhotovitelé odstranili z estakády celé tramvajové těleso, most odstrojili až na mostovku, kterou zkontrolovali, očistili, opravili, vyměnili dilatační zařízení, mostní konstrukci kompletně přeizolovali a postavili na ní zcela novou tramvajovou trať. Kromě toho přeložili inženýrské sítě a optické kabely z prostor pod evakuačními chodníky přímo do tubusu mostu, kde jsou vedeny jako v kolektoru, díky čemuž se zlepší jejich přístupnost pro správce. Tramvajová estakáda dostala nové římsy, lícní prefabrikáty i osvětlení v podobě úsporných LED lamp. Trakční brány, kterých je na estakádě celkem 22, byly zrepasovány, obdobně jako zábradlí. Rekonstrukcí prošlo odvodnění celé tratě nejen na mostě, ale v úseku od mostu po křižovatku Palmovka také samotná kanalizace. Vyčištěny byly všechny vpustě a osazeny novými nekovovými mřížemi.

V oblasti Krejcárku nechal DPP upravit geometrii tratě – zmenšil poloměr oblouku před estakádou, aby odstranil zásadní projekční chybu, kdy bylo navržené dilatační zařízení umístěno do přechodnice mezi dva oblouky, a navíc šlo o složitou konstrukci ze žlábkových kolejnic. Díky tomu se zlepšily poměry v místě dilatačního zařízení a současně to umožnilo přiblížit obě zastávky Krejcárek k mostu, tj. ke křižovatce ulic Pod Krejcárkem, Pod Plynojemem a Novovysočanské. Původní zastávky zhotovitelé vybourali a postavili nové, bezbariérové, v přímé části tramvajové tratě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda udělila souhlas s podpisem dohody na výstavbu nových jaderných bloků, jakmile to bude možné

16:08 Úřad vlády: Vláda udělila souhlas s podpisem dohody na výstavbu nových jaderných bloků, jakmile to bude možné

Premiér Petr Fiala se ve středu 7. května 2025 setkal ve Strakově akademii s ministrem obchodu, prům…