DPP dokončil výstavbu trolejbusové tratě Palmovka – Čakovice

03.12.2022 9:13 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil výstavbu celé trolejbusové tratě Palmovka – Čakovice a od soboty 3. prosince 2022 na ní zahájí zkušební provoz s cestujícími na lince č. 58. Jedná se o projekt elektrifikace autobusové linky č. 140 Palmovka – Miškovice a o první skutečnou trolejbusovou trať v novodobé historii Prahy. Její výstavbu DPP zahájil na začátku letošního ledna. Realizovalo ji sdružení společností Elektrizace Praha a OHLA ŽS. Náklady na výstavbu činily necelých 284 milionů korun.

DPP dokončil výstavbu trolejbusové tratě Palmovka – Čakovice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

První část trolejbusové tratě, úsek Letňany – Čakovice, DPP dokončil a uvedl do zkušebního provozu symbolicky v sobotu 15. října 2022 u příležitosti 50. výročí ukončení provozu trolejbusů v Praze 
a 5 let od zahájení pilotního provozu v Prosecké ulici. „Jsem upřímně rád, že se zhotoviteli podařilo dokončit výstavbu kompletní infrastruktury pro první skutečnou trolejbusovou trať v novodobé historii Prahy podle harmonogramu. Od Drážního úřadu máme souhlasné stanovisko o uvedení stavby do zkušebního provozu. Po dokončení rekonstrukce Prosecké ulice, kterou zde prováděla Technická správa komunikací hl. m. Praha (TSK), tak můžeme zahájit zkušební provoz s cestujícími na lince č. 58 v celé délce trolejbusové tratě, tj. z Palmovky, přes Prosek, Letňany, Čakovice až do Miškovic, kam trolejbusy zavítají vůbec poprvé v historii. Projekt elektrifikace autobusové linky č. 140 tím ale úplně nekončí. Dokončen bude až poté, co si od výrobce převezmeme všech 15 kloubových trolejbusů, které jsme pro provoz na této trati vysoutěžili a budeme je moct nasadit do pravidelného provozu. Pevně věřím, že se tak stane na jaře příštího roku,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

„Během 4 let na radnici jsme v hlavním městě nastartovali tramvajový boom a konec letošního roku je průlomový i pro rozvoj trolejbusů. Jednu trolejbusovou trať jsme právě zkolaudovali a další jsme začali stavět. Komfortní, tichá a ekologická trolejbusová doprava se tak po 50 letech opět vrací do Prahy,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy 
a předseda dozorčí rady DPP.

„Jsem moc rád za každý projekt, který pomáhá zatraktivnit veřejnou hromadnou dopravu. Děkuji proto hlavnímu městu Praze a Dopravnímu podniku hl. m. Prahy za realizaci pilotního projektu i na území naší městské části,“ dodal Jiří Vintiška, starosta městské části Praha–Čakovice.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kukla byl položen dotaz

EET

Pane Kuklo, o co opíráte vaše tvrzení, že by EET do státního rozpočtu přineslo desítky miliard? Víte, jak to chodí? Buď za něco zaplatíte méně, a bez papíru nebo více s papírem. Co myslíte, že si většina lidí, co počítá každou korunu vybere? A co tedy řeší EET? Já vám to řeknu, vůbec nic.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

APSS: Šestnáctý Týden sociálních služeb ČR byl zahájen

22:03 APSS: Šestnáctý Týden sociálních služeb ČR byl zahájen

Dne 7. října 2024 byl zahájen Týden sociálních služeb ČR pořádaný Asociací poskytovatelů sociálních …