DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku

04.04.2022 10:06 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v souladu s dlouhodobou koncepcí obnovy vozového parku autobusů, s národními i evropskými klimatickými závazky plánuje nakoupit až 140 nových hybridních kloubových autobusů.

DPP plánuje nakoupit až 140 hybridních kloubových autobusů, na jejich dodavatele vyhlásil veřejnou zakázku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na jejich dodavatele v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku s předpokládanou celkovou hodnotou 2,017 miliardy korun. S vítězem tendru DPP uzavře rámcovou dohodu na období pěti let. 

Základním požadavkem této veřejné zakázky je, aby nabízené hybridní autobusy splňovaly definici tzv. čistého vozidla dle aktuálně platných směrnic Evropského parlamentu a Rady Evropské unie, tj. musí jít o elektrické vozidlo využívající elektřinu jako alternativní palivo, a musí mít neperiferní elektrické zařízení jakožto měnič energie s elektricky dobíjeným systémem ukládání energie, který je možno dobíjet externě. Požadované hybridní autobusy mohou být tedy vybaveny kondenzátory či akumulátory, které bude možné dobíjet jak během jízdy, tak externě ze zásuvky, tzv. formou plug-in. Všechny autobusy musí samozřejmě splňovat Standardy kvality PID. Minimální konstrukční rychlost autobusů by měla být 85 km/h. Protože se jedná o technologicky složitější autobusy, jejichž pořizovací cena je vyšší než už běžných naftových vozidel, jejich minimální požadovaná záruka je 60 měsíců, tj. pět let a deklarovaná životnost v městském provozu pak minimálně 144 měsíců, tj. 12 let.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Eva Decroix, Ph.D., MBA byl položen dotaz

Proč přijímat něco, co je k ničemu?

Pokud vím, i vy jste jste pak byli proti migračnímu paktu, i když za připojením k němu paradoxně stojíte také vy. I teď tvrdíte, že je nutné ho změnit a vylepšit. Proč by to nemělo jít potom, co ho odmítneme? Nebo v EU to tak funguje, že když něco odmítnete, máte smůlu a můžete jen šoupat nohama?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Soustava tůní na Tachovsku vrátila do krajiny vodu

22:08 Lesy ČR: Soustava tůní na Tachovsku vrátila do krajiny vodu

Revitalizaci dvou úseků na více než kilometr dlouhé části koryta Čankovského potoka v Třískolupech p…