Na jejich dodavatele v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku s předpokládanou celkovou hodnotou 2,017 miliardy korun. S vítězem tendru DPP uzavře rámcovou dohodu na období pěti let.
Základním požadavkem této veřejné zakázky je, aby nabízené hybridní autobusy splňovaly definici tzv. čistého vozidla dle aktuálně platných směrnic Evropského parlamentu a Rady Evropské unie, tj. musí jít o elektrické vozidlo využívající elektřinu jako alternativní palivo, a musí mít neperiferní elektrické zařízení jakožto měnič energie s elektricky dobíjeným systémem ukládání energie, který je možno dobíjet externě. Požadované hybridní autobusy mohou být tedy vybaveny kondenzátory či akumulátory, které bude možné dobíjet jak během jízdy, tak externě ze zásuvky, tzv. formou plug-in. Všechny autobusy musí samozřejmě splňovat Standardy kvality PID. Minimální konstrukční rychlost autobusů by měla být 85 km/h. Protože se jedná o technologicky složitější autobusy, jejichž pořizovací cena je vyšší než už běžných naftových vozidel, jejich minimální požadovaná záruka je 60 měsíců, tj. pět let a deklarovaná životnost v městském provozu pak minimálně 144 měsíců, tj. 12 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva