Provoz na dotčeném úseku linky C bude přerušen v pátek 24. října od 19:30 hodin. Obnoven bude spolu se zahájením provozu metra v pondělí 27. října. Po tuto dobu bude zavedena náhradní autobusová doprava XC v denním provozu, a to na trase Hlavní nádraží – Kačerov. Pro zajištění bezbariérového přestupu mezi vlaky metra a náhradní dopravou bude mezi stanicemi Budějovická a Kačerov provoz zajišťován po jedné koleji zvláštní vlakovou soupravou.
DPP u této příležitosti vydá informační letáky, které budou k dispozici v metru i v prostředcích povrchové dopravy. Ve vyloučeném úseku potom nasadí každý den výluky 20 informátorů v reflexních vestách, kteří budou na místě připraveni poradit cestujícím aktuální dopravní spojení v češtině i angličtině. V jednotlivých dotčených stanicích budou rovněž k dispozici informační tabule se základními informacemi o výluce a autobusovém spojení; na výluku cestující upozorní také hlášení ve stanicích metra.
„Abychom maximálně využili čas během výluky, rozhodli jsme se kromě výhybky ve stanici metra Pražského povstání vyměnit také původní dřevěné pražce ve stometrovém úseku mezi stanicemi Pražského Povstání a Pankrác za nové železobetonové. Výměna dřevěných pražců v průběhu souvislé několikadenní výluky je zároveň daleko levnější, než kdybychom k ní přistupovali v několika etapách během nočních odstávek. Celková cena za tuto rekonstrukci dosáhne 6 milionů Kč,“ řekl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP.
Pražce i štěrk ve výhybce ve stanici metra Pražského povstání jsou ještě původní z roku 1974, od té doby se vyměňovaly jen její kolejové součásti v závislosti na stavu jejich opotřebení. Během nadcházejícího víkendu dojde k výměně celého štěrkového podloží, pražců i kolejí a bude pročištěno a opraveno její odvodnění.
Ve stanici bude na opravy využit speciální dvoucestný bagr. Vzhledem k velmi omezenému prostoru bude muset s každou lžící nákladu absolvovat cestu kolem celého nástupiště na opačný konec stanice, kde bude po přejezdu kolejovou spojkou materiál vykládat do přistavených služebních vlaků či jej z nich vykládat. Z důvodu omezeného prostoru není ani možné v opravovaném úseku nasadit více než 50 pracovníků k manuálním činnostem.
Úplná výměna výhybek na trati C se konala naposledy ve dvou termínech na podzim 2013 ve stanici Háje a v červenci 2013 ve stanici Kačerov. Zcela první plánovaná souvislá průběžná výluka se konala na trati C o Velikonocích v roce 2012 ve stanici I. P. Pavlova.
Náhradní autobusová doprava XC:
Bude zavedena v denním provozu v trase Hlavní nádraží – Muzeum – I. P. Pavlova – Vyšehrad – Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov.
Změny v zastávkách autobusů:
Pro linky č. 106, 113, 114, 150, 189, 196, 215 a 333 bude přemístěna výstupní zastávka Kačerov z terminálu do ulice Michelské (do zastávky linky č. 139) a pro linky č. 114, 189 a 215 bude přemístěna zastávka Kačerov (směr Nemocnice Krč) vpřed, do zastávky linky č. 106.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 149 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2014 bylo ve vlastnictví společnosti 1 255 autobusů, 927 tramvajových vozů a 715 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2014 celkem 10 606 zaměstnanců, z toho 4 071 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva