Záměrem DPP je nahradit doposud používaný, 20 let starý systém založený na GPS, zpřesnit lokalizaci tramvají s maximální odchylkou 3,5 metru a poskytovat data o poloze vozidel cestujícím. DPP na projektu spolupracuje s ČVUT, Agenturou GSA, Ministerstvem dopravy ČR a Magistrátem hl. m. Prahy. Výběrové řízení bylo dnes zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 20 milionů Kč. DPP očekává vyhlášení vítěze tendru na konci letošních letních prázdnin.
Přijímače globálního navigačního satelitního systému společně s anténou plánuje DPP nainstalovat do všech vozů své flotily tramvají, proto poptává nákup 838 kusů zařízení. Svým rozsahem je to v Evropě unikátní projekt. DPP bude díky tomu jedním z prvních dopravců v Evropě, který bude mít celou flotilu tramvají vybavenou přijímači signálu navigačního systému Galileo.
„Městská hromadná doprava musí být pohodlná a uživatelsky přívětivá nejen v dopravních prostředních a na zastávkách. V metru jsme monitory se skutečným příjezdem vlaků nainstalovali v prosinci 2019. Na začátku letošního roku jsme cestujícím začali poskytovat údaje o skutečných odjezdech autobusů ze zastávek a následně i jejich on-line polohu. Na tento rok jsme slíbili, že bychom chtěli cestujícím začít poskytovat to samé i u tramvají. Tendr, který právě vypisujeme, je jedním z prvních kroků, který nás přiblíží ke splnění tohoto slibu,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva