Testování dynamicky nabíjeného vozidla bude probíhat mezi Palmovkou a Letňany. Současně druhé nově dodané vozidlo SOR NS12 zahájí další etapu provozních zkoušek staticky nabíjených elektrobusů, a to na linkách č. 109 a 239. Zároveň si DPP připomene 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze, jejichž provoz skončil k 16. říjnu 1972. Na místě tak bude k vidění i historický trolejbus Tatra T400.
DPP v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, jenž najezdil v pravidelném provozu za dva roky přes 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka. Testování provozu elektrobusů s dynamickým dobíjením však bude pro DPP novinkou. Vozidlo pro dynamické nabíjení bude konstrukčně vycházet z principů parciálního (bateriového) trolejbusu, který je již standardně provozován v různých evropských, ale i v některých českých městech.
„Podpora elektromobility je pro město velmi důležitá a obzvlášť to platí v městské hromadné dopravě. Věřím, že se tento projekt osvědčí a postupně budou přibývat další elektrobusy, ale i infrastruktura pro jejich dobíjení,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
„Chceme, aby v budoucnosti v pražské MHD stále více dominovala ekologická doprava. Zatím ale stále musíme řadu lokalit obsloužit autobusy i s jejich negativy. Proto hledáme ekologičtější a tišší cesty. Stávající elektrobusy zatím ještě nezvládají dlouhé pražské linky, dynamické dobíjení je zajímavou možností, jak tento problém vyřešit,” řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva