Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy

01.09.2017 20:04 | Zprávy

Dnes startuje společná kampaň dopravních podniků napříč republikou. Jedná se o první podobnou akci, kterou se podařilo realizovat pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR). Kampaň představí „hromadu důvodů“, proč využívat městskou veřejnou dopravu.

Dopravní podniky představují kampaň na podporu městské veřejné dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Městská hromadná doprava, ilustrační foto

Primárním cílem společné kampaně je dosáhnout změny ve vnímání MHD veřejností. „Pražský dopravní podnik vyvíjí v tomto směru velké úsilí, ale oceňuji tuto iniciativu, díky níž se veřejnosti dostane identických informací o výhodách veřejné dopravy ve všech větších městech České republiky a navíc shodným způsobem. Kampaň tak vhodně podpoří aktivity dlouhodobě vyvíjené jednotlivými dopravními podniky,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s., a pokračuje: „Mou osobní ambicí je i prostřednictvím této kampaně dosáhnout navýšení tržeb z jízdného v naší společnosti.“

Realizovaná kampaň jednoznačně dokazuje, že zúčastněné dopravní podniky se navzájem nevnímají jako konkurence. „Chceme lidem ukázat, že veřejná doprava nabízí kvalitní službu a je vhodnou alternativou k jiným druhům dopravy,“ vysvětluje Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků, a.s., a předseda SDP ČR, a dodává: „Marketingové aktivity tohoto druhu jsou v zahraničí naprosto obvyklé, ale odehrávají se vždy jen na úrovni jednoho konkrétního podniku. Unikátnost kampaně Máte Hromadu Důvodů spočívá v tom, že se dokázaly spojit na dvě desítky dopravních podniků.“

Za posledních 15 let došlo prokazatelně k významnému kvalitativnímu posunu ve veřejné dopravě. Kleslo průměrné stáří vozového parku, významně se zvýšila kvalita dispečerského řízení a tedy i přesnost dodržování jízdních řádů, standardem se stávají inteligentní zastávky, odbavení bankovní kartou nebo klimatizace ve vozech. Nízkopodlažnost vozidel je již téměř samozřejmostí. Přesto, byť v jednotlivých dopravních podnicích je situace odlišná, ve většině měst se dosud nepodařilo zvýšit počty cestujících ve veřejné dopravě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Čtyři nasvícené přechody zvýší bezpečnost chodců v Kosmonosích

16:26 Nadace ČEZ: Čtyři nasvícené přechody zvýší bezpečnost chodců v Kosmonosích

Hned čtyři přechody pro chodce v Kosmonosích jsou nově nasvícené díky finanční podpoře Nadace ČEZ. V…