Patrola 5. strážní roty vyráží do prostoru odpovědnosti. Má za úkol zabezpečit jednání velitele roty s velitelem jednotky afghánské policie, která působí na kontrolním stanovišti na jedné z hlavních komunikací v prostoru.
Po nezbytném plánovacím procesu, kdy jsou do detailu rozebrány všechny detaily operace, se skupina šesti vozidel Tatra 810, imitujících těžkou obrněnou techniku používanou v Afghánistánu, bez problémů prodírá zdejším hustým provozem. Řidiči jsou vyškoleni projektem RIDERS, vědí, že si agresivní jízdou musí získat respekt a minimalizovat možnost napadení kolony například sebevražedným útočníkem.
„Tento způsob jízdy vyžaduje od řidičů dokonalou souhru a naprosté soustředění,“ říká jeden z řidičů desátník Roman Polívka. „Musíme prudce akcelerovat i brzdit, nenadále měnit směr jízdy a současně udržovat rozestupy v desítkách centimetrů. Nové taktické postupy vyžadují, aby i další vozidla kolony viděla dopředu, nemůžeme tedy jezdit za sebou, ale s bočním odstupem, aby velitel vozu viděl před vozidlo jedoucí před ním,“ přibližuje některé zásady jízdy desátník Polívka.
Kruhová obrana a pátrači
Po příjezdu na místo jednání každé vozidlo okamžitě zaujímá své postavení tak, aby kolem něj vytvořila kruhovou obranu. Při přípravě velitelé dokonale nastudovali mapy, každý se okamžitě orientuje a navádí řidiče. Vrchní střelci ihned pokrývají své palebné sektory. Po zaujetí pozice dostávají pokyn pátrači. Dva vojáci z každého vozidla sesedají a prozkoumávají bezprostřední okolí vozidla. Až potom se přidají osádky a doplňují kruhovou obranu vytvořenou vozidly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva