Průzkum Ery ukázal, že více než samotná sleva zajímá zákazníky spíše aktuální potřeba daného zboží. Pokud tedy lidé zlevněnou věc nepotřebují, většinou je nezláká ani akční nabídka. Drtivá většina respondentů také potvrzuje současný trend ve využívání věrnostních karet od obchodníků. Vzhledem ke stále rostoucím cenám a celkové ekonomické situaci si lidé své nákupy předem důkladně plánují.
- Pozor na slevy
Průzkum Ery potvrzuje, že jsme opravdu národem milujícím slevy, letáky a speciální akce. Ovšem stále více zákazníků si začíná uvědomovat, že ne každá sleva je výhodná. Obchodníci totiž často neváhají použít všelijaké triky. Častým zvykem je umělé navýšení ceny před obdobím výprodejů nebo předražené zboží, které je i po slevě příliš drahé. Nenechte se tedy zmást lákavě vypadající nabídkou, ale doopravdy se zamyslete nad hodnotou zboží, které chcete koupit. Pokud máte čas, udělejte si před návštěvou obchodních center vlastní představu o cenách zboží. K tomu mohou posloužit internetové srovnávače cen. Co se týká slevových nabídek, Era zjistila, že slevové letáky preferuje téměř polovina lidí nad 56 let, v ostatních věkových kategoriích oslovují letáky zhruba 30 % respondentů. Mužům vyhovují e-maily a ženy upřednostňují kupónové knížky či letáky. Ušetřit pomáhají i věrnostní karty, které si cestu ke klientům našly poměrně rychle. „Více než 85 % dotázaných využívá věrnostní karty, které jim u obchodníka přináší určité výhody. Průměrně jich lidé vlastní čtyři až sedm a převážně se jedná o karty potravinových řetězců. Nejčastěji věrnostní karty využívají manželské páry v aktivním věku,“ informuje o výsledcích dotazníkového šetření Jan Doubek, ředitel Klientské komunikace Ery.
Rada navíc: Noste u sebe jen ty karty, které potřebujete.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva