Množí se případy, kdy si lidé objednali zboží z e-shopu psaného se špatnou češtinou a s doménou .cz, a přitom se za ní ukrýval prodejce z Číny, který dodal jiný či nekvalitní výrobek, nebo nedodal nic. Vánoční nákupy jsou tady a spotřebitelé by si měli vždy zjistit, zda podnikatel na sebe uvádí řádný kontakt a informuje o právech spotřebitelů při nákupu online. Mohou se tak vyhnout podvodu.
Češi se obracejí na Evropské spotřebitelské centrum v případech, kdy si objednali zboží z e-shopu s evropskou doménou .cz, .de nebo .fr, ale přitom zboží nepřišlo nebo přišlo nekvalitní, a to z Číny. Takže bylo navíc nutné platit clo, s čímž spotřebitel nepočítal.
Kdo mi to prodal?
„Když lidé chtějí problém řešit, mnohdy zjistí, že ani neví, komu peníze poslali. Když výrobek přijde, není přiložena faktura a na webových stránkách chybí jakýkoli identifikační údaj a kontakt, přestože to evropské předpisy vyžadují,“ upozorňuje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR, které spotřebitelům bezplatně pomáhá řešit spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva