Export do Německa vzrostl o tři procenta. Agentura CzechTrade vloni pomohla se vstupem na tamní trh nemalému počtu firem

17.01.2017 15:14

Agentura CzechTrade v loňském roce zaznamenala významný nárůst zájmu o podporu při exportu do Německa. Za prvních jedenáct měsíců loňského roku tam tuzemské firmy vyvezly zboží za 1,19 bilionu korun, což je meziročně o 3 procenta více.

Export do Německa vzrostl o tři procenta. Agentura CzechTrade vloni pomohla se vstupem na tamní trh nemalému počtu firem
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Agentura CzechTrade loni podpořila při vstupu na německý trh celkem 259 firem. „Meziročně se jedná o nárůst o více než 50 procent. K našim západním sousedům míří jak firmy bez exportní zkušenosti, tak i zkušené podniky, které Německo využívají jako platformu pro vývoz do třetích zemí,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Většina firem obracejících se na německou pobočku v Düsseldorfu, která je nejvytíženější z 51 kanceláří agentury CzechTrade na světě, patří mezi malé a střední firmy do 250 zaměstnanců. „Našimi klienty jsou firmy napříč celým průmyslem, dominují však podniky zejména ze strojírenského, elektrotechnického, plastikářského a potravinářského průmyslu. Vedle koncových zákazníků hledají naším prostřednictvím hlavně distributory a obchodní zástupce,“ konstatuje ředitel německé pobočky agentury CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.

V reakci na zvýšenou exportní poptávku a zájem českých podnikatelů o německý trh připravila agentura CzechTrade na 2. února 2017 exportní konferenci se zaměřením na praktické rady a tipy pro podnikání v Německu. Konference proběhne v odpoledních hodinách v prostorách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, které je spoluorganizátorem akce.  Registrace je možná na webových stránkách CzechTrade. V prezentační části se účastníci dozvědí o nabízených službách agentury CzechTrade, aktuální obchodní příležitosti na německém trhu nebo tipy na to, jak najít obchodního partnera a správně vysílat pracovníky do Německa. Po skončení programu bude prostor pro individuální konzultace.

O agentuře CzechTrade                                                                                           

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.

www.czechtrade.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

dTest: Veselé (ne)čokoládové Velikonoce

22:27 dTest: Veselé (ne)čokoládové Velikonoce

Pomlázka patří k nejstarším velikonočním zvykům. Odměnou pro koledníky bývají kromě tradičních malov…