Finanční správa odmítá tendenční článek „Najděte chyby v EET, motivuje úředníky berní správa. Vede si žebříček úspěšnosti“ v Hospodářských novinách, dle kterého má být měřítkem úspěšnosti kontrol to, zda kontrolor u poplatníka nalezne či nenalezne pochybení. Kontrolní činnost Finanční správy je komplexní agendou a je zcela vyloučeno, aby byla hodnocena na základě jednoho měřítka. Přestože informace o nálezovosti samy o sobě nikterak nevypovídají o úspěšnosti kontrolní činnosti Finanční správy, autorka tento fakt zcela přehlíží a staví článek výhradně na zjištění o jejich existenci. Tím vytváří zcela falešný obraz o kontrolní činnosti Finanční správy.
Je přeci naprosto logické a správné, že státní orgán sleduje a vyhodnocuje svou činnost. Rezignace by byla naopak selháním. Smyslem vyhodnocování kontrolní činnosti u EET je zejména mapování její kvality, ale také sledování trendů u vydávání účtenek či plnění povinností ze strany poplatníků. Jedná se zkrátka o standardní postup, jehož prostřednictvím dochází ke zkvalitňování fungování nastavených procesů a také ke zvýšení efektivity kontrol. Je neoddiskutovatelné, že efektivita kontrol je jedním z důležitých aspektů, který nelze při snaze o narovnávání podnikatelského prostředí prostřednictvím evidence tržeb opomenout. Není však pravdou, že by byla měřena výhradně množstvím nálezů. Ideálním stavem, o který Finanční správa usiluje, by byla 0% nálezovost. Takový stav by totiž znamenal, že si všichni plní své povinnosti tak, jak mají. Bohužel tendenční článek, na který reagujeme, se snaží vyvolat dojem zcela opačný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva