Téměř polovina řidičů zmíněných evropských zemí má pocit, že používání navigace rozptyluje pozornost a může ohrozit bezpečnost silničního provozu. „Je to skvělý pomocník, ale někdy může být nebezpečné spolehnout se na rady systému stoprocentně. Ani ti, kteří systému GPS důvěřují, nemusí dorazit do cíle,“ varuje Radek Bureš, vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel pojišťovny Generali.
Od doby, kdy se navigace stala více méně běžnou záležitostí, dělí se majitelé na dva tábory. Jedni preferují zabudovanou navigaci, druzí přenosnou. Výhody i nevýhody vám vysypou z rukávu obě skupiny. „Podle našeho letošního průzkumu je tábor příznivců přenosné navigace mnohem početnější. Zabudovanou navigaci používá takřka 10 % řidičů, přenosnou přes 56 %. Více než třetina řidičů ji nepoužívá vůbec,“ uvádí za Generali Radek Bureš.
Zajímavé je srovnání řidičů těchto zemí. Poměr zastánců zabudované a přenosné navigace je přibližně stejný. Ovšem zatímco v Polsku nepoužívá navigaci vůbec až 28% řidičů a v Rakousku 29%, v ČR a v Maďarsku je to 41 % a nejvíc aut bez navigace jezdí na Slovensku, takřka 47 %.
Zmíněný průzkum pojišťovny GENERALI také ukazuje velké rozdíly v používání navigačních systémů GPS podle toho, kolik kilometrů řidič za rok najezdí.
Nejméně používají navigaci ti, kteří ročně nepřekročí 5 000 ujetých kilometrů. Používá ji jen 46 % z nich. Z řidičů, kteří mají na tachometru 5 až 10 000 kilometrů ročně, už přístroj potřebuje 57 %. A nejčastěji se jí nechávají vést řidiči, jenž najezdí během roku 20 až 30 000 kilometrů, 78 % z nich.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali