„Třetí ročník je pro nás potvrzením, že myšlenka pohybové výzvy má smysl. Stovky tisíc lidí si v předchozích letech vyzkoušely, že i malé změny, jako pár kroků navíc denně, mohou mít obrovský dopad na zdraví, kondici i náladu. Letos chceme oslovit ještě větší část nesportující populace, včetně firemní sféry,“ uvedla Jana Havrdová, předsedkyně Nadačního fondu Aktivní Česko.
Kampaň vznikla s vizí podpory zdravého životního stylu a prevence napříč generacemi. Jejím cílem je zapojit co nejširší část sportující i nesportující veřejnosti do pravidelného pohybu, bez tlaku na výkon, ale s důrazem na zdraví, radost a komunitu.
„Musíme si uvědomit, že zdravotnický systém je pod stále větším tlakem. Projekty jako Aktivní Česko představují účinný způsob, jak snížit náklady na zdravotnictví díky prevenci a podpoře zdravého životního stylu. Investice do pohybu je investicí do odolnější společnosti i udržitelného zdravotního systému,“ řekl Zdeněk Zajíček, prezident Hospodářské komory ČR, která je zakládajícím členem Nadačního fondu Aktivní Česko.
Základními kameny kampaně jsou významné evropské iniciativy, jako je Evropský týden sportu, jehož koordinátorem je Český olympijský výbor. Do kampaně se letos již podruhé přidá také Evropský týden mobility a česká kampaň ZVOLNI, která poukazuje na často opomíjenou roli chůze a cyklistiky jako nejpřirozenějších forem mobility.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva