Hospodářská komora: Mají dopravci přispívat na komunikace, jejichž polovinu nemohou používat?

10.01.2019 16:57

Hospodářská komora k návrhu omezení jízdy nákladních vozidel v levém pruhu

Hospodářská komora: Mají dopravci přispívat na komunikace, jejichž polovinu nemohou používat?
Foto: HK ČR
Popisek: Hospodářská komora České republiky

Hospodářská komora České republiky doporučila vládě, aby na svém zítřejším jednání nezakazovala vozidlům převyšujícím hmotnost 3,5 tuny a přesahujícím 7 metrů vjezd do levého jízdního pruhu dálnic v pracovních dnech od 6 do 22 hodin. Podle Hospodářské komory není plošná regulace nutná, stát by neměl vyrábět nová pravidla a paragrafy, když není schopen důsledněji vymáhat dodržování už těch stávajících pravidel silničního provozu, která i překážení v jízdě už dávno řeší.

Hospodářská komora upozorňuje, že zákaz předjíždění nákladních vozidel nezvýší plynulost a bezpečnost provozu na dálnicích, naopak způsobí na silnicích nové problémy i řidičům osobních vozů. Rychlost v pravém i levém pruhu na dálnici totiž bude určovat nejpomalejší vozidlo. Pokud budou kamiony celý pravý jízdní pruh blokovat, řidičům osobních vozidel se zároveň ztíží možnost a zvýší nebezpečnost zařazování na dálnici jak z připojovacích pruhů, tak i při sjíždění z dálnice,

Současná legislativa již umožňuje, aby byla souběžná jízda kamionů zakázána. Mohou být využity značky zákazu předjíždění, kamiony mají zakázán vjezd do 3. jízdního pruhu, jsou stanovena pravidla pro objíždění kolony stojících vozidel.

Podmínkou účinnosti legislativy je důsledná kontrola policií ČR. Není pravdou, že ji zajistí jen zjednodušení pravidel na úkor jedné skupiny řidičů. Vymahatelnost dodržování dopravních předpisů nebude zlepšena novou regulací. Nezbytná je přítomnost policie a důrazné vymáhání uložených postihů za přestoupení zákona. Zde má Česká republika velké rezervy.

Hospodářská komora také připomíná, že dopravci za použití dálnic platí mýtné v rozmezí od 4 do 12 korun za každý ujetý kilometr. Mají tedy skutečně přispívat na výstavbu a opravy komunikací, jejichž polovinu nebudou moci používat?

Největší podnikatelská organizace v zemi rovněž upozorňuje, že v současné době chybí dopravním firmám 20 tisíc řidičů profesionálů. Drtivá většina řidičů kamionů je slušná a solidní i přes zprávy, kterými média mnohdy ráda zásobují. Plošný zákaz způsobí další odchody řidičů, kteří jej budou chápat jako šikanu a přispěje k dalšímu poklesu české nákladní dopravy, která bude nahrazena dopravci z východu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…