Hudeček zřejmě pod záminkou billboardové problematiky skrývá jiné zájmy

15.09.2014 14:58 | Zprávy

Kampaň okradenapraha.cz, kterou Svaz provozovatelů venkovní reklamy hájí obchodní zájmy svých členů, se stala nástrojem primátora Tomáše Hudečka, prostřednictvím něhož dochází k zakrývání daleko významnějších bodů obsažených v Pražských stavebních předpisech.

Hudeček zřejmě pod záminkou billboardové problematiky skrývá jiné zájmy
Foto: SPVR
Popisek: Svaz provozovatelů venkovní reklamy

„Rada hlavního města Prahy rozhodla o nové podobě stavebních předpisů, které v jednom paragrafu z celkových 87 způsobí absolutní likvidaci trhu s venkovní reklamou v Praze s výjimkou firmy JCDecaux. Rád bych uvedl, že firma BigBoard, přes opakované nabídky městu, nebyla nikdy přizvána ke konzultaci nových předpisů. Dokonce mi na osobním jednání primátor Hudeček přislíbil, že s námi připravovanou regulaci trhu bude konzultovat. To se ovšem nestalo, nikdy nás k jednání nevyzval,“ říká Richard Fuxa, předseda představenstva holdingu BigBoard Praha a.s.

Tímto rozhodnutím města došlo k plošné likvidaci venkovní reklamy jako celku. V žádném z evropských měst neexistuje takováto plošná regulace reklamy, která by navíc ještě zvýhodňovala jednu společnost a poskytovala jí naprostý monopol, jako se tomu stalo v případě Hlavního města Prahy a francouzské společnosti JCDecaux.  Město tak svým rozhodnutím o schválení PSP porušilo hospodářskou soutěž.

De facto skutečná likvidace odvětví venkovní reklamy v Praze je však jen nepatrnou součástí Pražských stavebních předpisů. Mnohem obsáhlejší jsou paragrafy, které budou mít negativní dopady na samotné Pražany. Po jejich přepracování nyní volá drtivá většina ze 63 pražských zastupitelů. Ti vyjádřili svůj názor zcela jasně a zřetelně při hlasování na čtvrtečním zasedání. Všichni kromě Tomáše Hudečka a Nataši Šturmové hlasovali pro jejich přepracování.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Šmírování

Je evidentní, že se EU snaží prosadit to šmírovaná lidí za každou cenu. Zajímá mě, kdo za tím stojí a proč to pořád řeší, když co vím, je většina členských států proti? Nebo vy jste snad pro?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Poštovní Ježíšek na Božím Daru

22:03 Česká pošta: Poštovní Ježíšek na Božím Daru

Listovní zásilky na poště Partner na Božím Daru jsou v letošním roce oráženy od 1. do 23. prosince.