„Rada hlavního města Prahy rozhodla o nové podobě stavebních předpisů, které v jednom paragrafu z celkových 87 způsobí absolutní likvidaci trhu s venkovní reklamou v Praze s výjimkou firmy JCDecaux. Rád bych uvedl, že firma BigBoard, přes opakované nabídky městu, nebyla nikdy přizvána ke konzultaci nových předpisů. Dokonce mi na osobním jednání primátor Hudeček přislíbil, že s námi připravovanou regulaci trhu bude konzultovat. To se ovšem nestalo, nikdy nás k jednání nevyzval,“ říká Richard Fuxa, předseda představenstva holdingu BigBoard Praha a.s.
Tímto rozhodnutím města došlo k plošné likvidaci venkovní reklamy jako celku. V žádném z evropských měst neexistuje takováto plošná regulace reklamy, která by navíc ještě zvýhodňovala jednu společnost a poskytovala jí naprostý monopol, jako se tomu stalo v případě Hlavního města Prahy a francouzské společnosti JCDecaux. Město tak svým rozhodnutím o schválení PSP porušilo hospodářskou soutěž.
De facto skutečná likvidace odvětví venkovní reklamy v Praze je však jen nepatrnou součástí Pražských stavebních předpisů. Mnohem obsáhlejší jsou paragrafy, které budou mít negativní dopady na samotné Pražany. Po jejich přepracování nyní volá drtivá většina ze 63 pražských zastupitelů. Ti vyjádřili svůj názor zcela jasně a zřetelně při hlasování na čtvrtečním zasedání. Všichni kromě Tomáše Hudečka a Nataši Šturmové hlasovali pro jejich přepracování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva