Cestovní ruch je na kolenou, ale nesmí padnout. Škody by byly nedozírné a jeho obnova by trvala roky. A právě snaha připravit podmínky pro co nejrychlejší restart tohoto pro ČR ekonomicky významného odvětví, přiměla Jihočeskou centrálu cestovního ruchu (JCCR) nerušit letošní ročník odborné konference cestovního ruchu Travelcon 2020 ve dnech 23. a 24. dubna a uspořádat ho „koronaviru navzdory“. Stalo se. Dvoudenní Travelcon byl ve čtvrtek v devět třicet zahájen. On-line.
„Domácí cestovní ruch se zcela zastavil. To my ale nesmíme. Naší povinností je hledat cesty, jak z této situace dostat s co nejmenšími šrámy. A právě Travelcon by se měl stát platformou pro společné hledání nejlepších řešení. To byl také hlavní důvod konferenci uspořádat a věřím, že Travelcon nabídne inspiraci a směry z této krize. Je čas hledět dopředu. Jizvám se nevyhneme, ale trvalé zmrzačení domácího cestovního ruchu nesmíme dopustit,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.
Konferenci zahájila „na dálku“ z krajského úřadu jihočeská hejtmanka Ivana Stráská spolu s Jaromírem Poláškem a spolupořadatelem konference, předsedou Destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko Davidem Šťastným. Všichni mluvili o významu cestovního ruchu pro ekonomiku země i jednotlivých regionů, aktuální situaci a nutnosti udělat maximum pro zmírnění dopadu protiepidemických opatření na toto odvětví. „V této nelehké době je pro nás všechny důležité sdílet informace a zkušenosti, které máme tak, abychom cestovní ruch opět nastartovali a abychom to vůbec přežili. To bude v tomto roce zásadní. Doufejme, že tím společně úspěšně projdeme a že všechno dobře dopadne,“ řekl mimo jiné Šťastný.
A skutečně. Atmosféra prvního dne konference byla velmi pozitivně a optimisticky laděná. Jinými slovy. Žádný pláč nad rozlitým mlékem a černé vize, ale naopak prezentace výhledů, možností a nových příležitostí, hledání a definování investic, konkurenceschopnost v rámci Evropy apod. V průběhu prvního konferenčního dne vystoupil mezi speakery také ředitel CzechTourismu Jan Herget, ředitelka agentury Flagship Sandra Feltham, ekonom Lukáš Kovanda, generální ředitel Sivek Hotels Viliam Sivek, expert na odvětví cestovního ruchu, regionální rozvoj a dopadové analýzy Ondřej Špaček a mnozí další.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva