„Současná kapacita silnice již nevyhovuje. Po zmíněné komunikaci dojíždějí denně tisíce lidí za prací do Českých Budějovic i do Písku. Pro bezpečný a co nejplynulejší provoz je potřeba co nejdříve učinit nutné úpravy. Proto jsme minulý týden zintenzivnili jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic o modernizaci tohoto úseku,“ uvedl Knot.
Modernizace je důležitá i kvůli návaznosti na dálnici D4
„Úsek jsme rozdělili na pět dílčích etap. Pro trasu Písek až Pištín je již vyhotovena technická dokumentace pro uspořádání jízdních pruhů v modelu dva plus jedna, tedy z dvou jízdních pruhů budou tři, což zlepší plynulost provozu. Modernizace silnice předpokládá v co největší míře zachovat současnou trasu, jen počítá s jejím rozšířením,“ vysvětlila Vladimíra Hrušková, ředitelka českobudějovické správy ŘSD s tím, že zároveň běží výběrové řízení na zpracovatele zjišťovacího řízení o posuzování vlivů na životní prostředí ve znění pozdějších předpisů.
Délka plánovaného modernizovaného úseku mezi Pískem a Pištínem je více než 37 kilometrů. Navazovat má ještě osmikilometrový obchvat úseku mezi Pištínem a českobudějovickou lokalitou České Vrbné. „Modernizace komunikace I/20 je velmi důležitá i proto, že navazuje na dálnici D4 vedoucí z Prahy přes Příbram. Na trase přes Písek se u Dubence již brzy otevře její další část,“ uzavřel Knot.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva