Kraj Vysočina: Projekt „Badatelsky orientovaná výuka v Evropě“ odstartoval

15.11.2018 12:08

První pracovní jednání zástupců čtyř partnerských regionů v Jihlavě odstartovalo projektové aktivity mezinárodního projektu „Badatelsky orientovaná výuka v Evropě“ - „Inquiry-based Learning and Teaching Across Europe“.

Kraj Vysočina: Projekt „Badatelsky orientovaná výuka v Evropě“ odstartoval
Foto: kr-vysocina.cz
Popisek: Kraj Vysočina - logo

Cílem dvouletého projektu je především sdílení příkladů dobré praxe a výměna zkušenosti mezi různými typy subjektů v oblasti badatelsky orientované výuky. Každý z partnerů přinese své zkušenosti, jak danou problematiku řeší a nabídne ostatním inspirovat se, objevovat nové metody a nápady, získat know-how tak, aby došlo ke zlepšení úrovně klíčových kompetencí a dovedností se zvláštním ohledem na jejich význam pro trh práce prostřednictvím strategického partnerství. V rámci projektu dojde zejména ke vzdělávacím aktivitám pro pedagogické pracovníky, pracovníky vedení škol a pracovníky z oblasti vzdělávání, výstupem pak bude mimo jiné i e-book, který shrne výstupy projektu s popisem přístupu jednotlivých partnerů.

Projekt podpořený v rámci programu Erasmus+ (KA2 – Strategická partnerství za účelem výměny zkušeností a dobré praxe) realizuje Kraj Vysočina v roli koordinátora, partnery jsou Vysočina Education - školské zařízení pro vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace, z Dolního Rakouska Amt der NÖ Landesregierung, Abt. Wissenschaft und Forschung, z Finska City of Tampere a z partnerského regionu ve Francii Rectorat of Reims, Lycée Hugues Libergier, Lycée Polyvalent Stéphane Hessel a Grand Est Region jako asociovaný partner.

Na programu pracovního jednání bylo podrobnější seznámení se s plánem projektových aktivit a podmínkami partnerství a pečlivé sestavení harmonogramu s ohledem na možnosti všech zúčastněných subjektů. Součástí nabitého dne byla i praktická ukázka, jak v oblasti badatelsky orientované výuky mohou spolupracovat na první pohled dvě rozdílně zaměřené střední školy a firma. Účastníci měli možnost seznámit se detailněji s projektem „Krása dokonalosti ukrytá v detailu“, ve kterém spolupracovali žáci za použití výkonného mikroskopu v badatelském centru na Gymnáziu Jihlava a fotoaparátů, které ovládali žáci OA, VOŠZ a SŽS, SOŠS Jihlava. Žáci společně se svými učitelkami a učiteli bádali v jinak nepřístupném lomu Kosov nedaleko Jihlavy. Výsledkem jsou nové poznatky a celá řada vzorků pro bádání z unikátního prostředí, které uniklo intenzivnímu zemědělství, zástavbě či zalesňování. Kromě toho vzniklo i umělecké dílo v podobě krásných fotografií a videí, ty žáci společně se svými pedagogy pořizovali v průběhu dvou let, ve čtyřech ročních obdobích. „Projekt posbíral celou řadu ocenění v nejrůznějších, i mezinárodních soutěžích, a je tak dobrý příkladem praxe, jak badatelsky orientovanou výuku realizovat zcela netradičním přístupem firmy Českomoravský štěrk HEIDELBERGCEMENT Groupe a dvou středních škol, které Kraj Vysočina zřizuje“, doplnila Jana Fialová, radní pro oblast školství, mládeže a sportu Kraje Vysočina.

Projektové aktivity prvního pracovního dne zakončila diskuse nad věcným obsahem nejbližší plánované vzdělávací aktivity, která proběhne v lednu 2019.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: S kontrolami podnikatelům pomůže aktualizovaná příručka

16:13 Hospodářská komora: S kontrolami podnikatelům pomůže aktualizovaná příručka

jakými kontrolami se může podnikatel setkat, jaká jsou jeho práva a naopak povinnosti? Aktualizovaná…