Podle odhadů ministerstva dopravy, které vyplývají z porovnání dat z Centrálního informačního systému STK a registru vozidel většina ze zhruba 700 000 vozidel evidovaných v kategorii v převodu již ve skutečnosti není v provozu. Řada z nich zřejmě již neexistuje a jejich vlastníci se nedokončením registrace vyhnuli ekologické likvidace vozidla. Zhruba 100 000 aut v převodu ale mělo v dubnu ještě platnou technickou kontrolu, což naznačuje, že byla v provozu.
Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která platí od 1. ledna letošního roku, ukončila praxi takzvaných polopřevodů. Při registraci vozidla již nově není možné, aby někdo auto odhlásil, aniž by nový vlastník vozidlo zároveň nezaregistroval na sebe. Situace, kdy stát u statisíců vozidel neznal jejich aktuálního vlastníka, způsobovala řadu problémů i motoristům. Nebyla totiž zřejmá odpovědnost za konkrétní vozidlo a úřady se mohly obracet na nesprávné adresáty.
Lidé dostali půl roku navíc, aby mohli vozidlo přihlásit
Motoristé, kteří vozidlo s nedokončenou registrací provozovali, porušovali už dřívější zákon. U těch vozidel, která se už před začátkem letošního roku nacházela v kategorii v převodu, dostali lidé půl roku navíc, aby mohli vozidlo přihlásit, pokud ho skutečně chtějí provozovat. Toto období končí již 30. června. Lhůta je stanovena přechodným ustanovením zákona, a není proto možné ji prodlužovat. Vozidlům, která nejsou registrovaná, zanikne povinné ručení a ten, kdo ho bude provozovat se vystavuje i finanční sankci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV