MZP: 20 milionů na čistou mobilitu pro zlepšení ovzduší a kvality života. Příjem žádostí začíná dnes

25.05.2015 21:02

Ministerstvo životního prostředí dnes otvírá příjem žádostí o dotace na podporu osvěty čisté mobility. Z prostředků Státního fondu životního prostředí ČR uvolnilo celkem 20 milionů Kč na zvýšení informovanosti veřejnosti o používání alternativních technologií v dopravě pro zlepšení stavu ovzduší především ve městech.

MZP: 20 milionů na čistou mobilitu pro zlepšení ovzduší a kvality života. Příjem žádostí začíná dnes
Foto: mzp.cz
Popisek: Ministerstvo životního prostředí ČR

Zájemci o dotaci [1] mohou své žádosti zasílat na Fond poštou nebo je osobně odevzdat v podatelně, a to až do 30. června 2015.

„Problém městské mobility spojený se zátěží ovzduší emisemi výfukových plynů je dlouhodobým problémem všech větších měst. 20 miliony korun v právě vypsané výzvě chce Ministerstvo životního prostředí podpořit zvýšení povědomí veřejnosti o výhodách využití alternativních technologií v dopravě, využívání veřejné hromadné dopravy, výhodách alternativní a nemotorové dopravy a o dalších opatřeních pro zlepšení ovzduší ve městech, jakými jsou například nízkoemisní zóny. Chceme tak přispět ke snížení negativních vlivů emisí z dopravy na životní prostředí i zdraví obyvatel a také splnit závazky ČR, které vyplývají z evropských a národních strategií,“ vysvětluje Jan Kříž, náměstek ministra životního prostředí pro fondy EU, finanční a dobrovolné nástroje.

Města a obce mohou žádat o dotace na informační kampaně. Jejich cílem je zlepšit a zrychlit komunikaci stávajících i připravovaných městských plánů udržitelné mobility a na ně navazujících opatření, včetně propojení s dalšími aktivitami a programy, jakým je např. Evropský týden mobility. „Cílem podporovaných kampaní je seznámit širokou veřejnost nejen s moderními způsoby ekologické dopravy či informovat o stanovištích a možnostech využívání výhodného krátkodobého parkování Park&Ride, Kiss&Ride, ale i s jejich výhodami,“ říká ředitel Státního fondu životního prostředí ČR Petr Valdman.

Výše podpory na jeden projekt se pohybuje od 300 tisíc až do 2 milionů korun

Díky kampaním bude veřejnost informována o pozitivním efektu vozidel s alternativním pohonem na životní prostředí a zdraví obyvatel, o ekonomických přínosech a úsporách nebo o bezpečnosti vozidel na alternativní pohon v porovnání s automobily na konvenční pohon. Cílem je motivovat veřejnost k využívání veřejné hromadné dopravy a nemotorového nebo pěšího způsobu dopravy.

Projekty cílí na problematiku dopravy v 26 statutárních městech včetně Prahy, přičemž v právě vyhlášené výzvě může být v každém statutárním městě podpořen pouze jeden projekt. Výše podpory na jeden projekt se pohybuje od 300 tisíc až do 2 milionů korun. Maximální výši podpory lze čerpat do 80 % rozpočtu projektu.

Výzva č. 2/2015 spadá do environmentální prevence Národního programu Životní prostředí a její znění najdete ZDE.

Poznámky:

[1] Příjemci podpory jsou: právnické osoby, které jsou založeny k nepodnikatelským účelům, zejména nadace a nadační fondy, obecně prospěšné organizace, územní samosprávné celky, svazky obcí, právnické osoby založené nebo zřízené územními samosprávnými celky, veřejné výzkumné instituce, spolky a ústavy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…