Jedním z cílů je další zvyšování bezpečnosti železnice a zlepšení podmínek pro drážní dopravu. K tomu pomůže i schválení elektronického monitoringu licence strojvůdců, kdy bude možné efektivněji sledovat dodržování pravidel o délce směny a dobu řízení drážního vozidla.
Prakticky to bude fungovat tak, že dopravce oznámí do systému provozovatele dráhy to, že strojvedoucí zahájil a ukončil jízdu. Přes číslo licence strojvedoucího pak Drážní úřad bude mít přehled o tom, od kdy do kdy a pro jakého dopravce konkrétní strojvedoucí řídil vlaky. Přijatý zákon může do budoucna pomoci předcházet chybám či přetížení strojvedoucích. Teprve díky němu budou k dispozici objektivní informace, které bude možné po určité době vyhodnotit, a následně zvážit přijetí nějakých omezení nebo sankcí v momentě, kdy se ukáže, že strojvůdci v době svého odpočinku jezdí ve větší míře u jiných dopravců.
Další změnou v drážním zákoně je převedení dvou evropských směrnic do českého práva. Konkrétně jde o směrnici o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii a směrnici o bezpečnosti železnic. Ty jsou zaměřeny na vzájemnou propojenost železnice v evropském prostoru a její bezpečnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva