Vyhlášku k hodnocení II. pololetí koncipovalo MŠMT s ohledem na současnou specifickou situaci v našem školství. Zohledňuje výuku do letošního 11. března, která poskytuje podklady pro hodnocení žáka, ale zároveň, pokud to je možné, mají být k hodnocení využity i podklady z následujícího období distanční výuky. Je ale důležité, aby při tom učitelé zohlednili specifické podmínky žáků, které jsou velmi různé, ať už vzhledem k materiálně technickému vybavení rodiny, či časovým možnostem zákonných zástupců dětí. Mnohem více než v minulosti je při tom důležitá zpětná vazba, formativní hodnocení a individuální přístup k žákům.
Vyhláška je právní text, nelze od něj očekávat konkrétní příklady jak postupovat. Ty rozvíjí doprovodná metodika, kterou MŠMT k vyhlášce připravilo a která jako součást dokumentu odešla společně s průvodním dopisem a vyhláškou do datových schránek všech škol.
Metodika učitele jasně vybízí k využití formativního hodnocení a poskytování zpětné vazby žákům. Je zde také uvedeno, že není nutné probrat vše z ŠVP v tomto školním roce a nemělo by docházet k situaci, že by byl žák, který měl doma ke vzdálené výuce špatné podmínky, hodnocen nedostatečně.
Vyhlášku včetně metodiky naleznete na webu MŠMT ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva