Ministerstvo vnitra: Lidé se státem stále více komunikují elektronicky

06.10.2021 10:57 | Tisková zpráva

Elektronická neschopenka, výpisy z rejstříků, žádost o řidičský průkaz online. Ministerstvo vnitra zaznamenalo skokový nárůst zájmu občanů o služby eGovernmentu. Důvodem jsou nové služby a komunikační kampaň, vliv měla i pandemie covid-19.

Ministerstvo vnitra: Lidé se státem stále více komunikují elektronicky
Foto: mvcr.cz
Popisek: Ministerstvo vnitra ČR

Portál občana jako brána k elektronickým službám státu, datové schránky umožňující mj. ověřenou komunikaci se státem zdarma a elektronická identita, tedy online ověření totožnosti, tyto tři pilíře eGovernmentu se letos zásadně podílejí na masivním nárůstu počtu občanů elektronicky komunikujících se státem. U portálu a datovek je nárůst v řádu stovek procent, u eIdentity jde o miliony nových uživatelů.

„Portál občana začínal na 30 tisících uživatelích, dnes jich je čtvrt milionu. Datovky mají dnes o milion víc uživatelů než první rok po spuštění a eIdentitu má přes 4,3 milionu uživatelů. Lidé chtějí se státem komunikovat elektronicky a stát jim nabízí stále lepší služby,“ uvedl náměstek ministra vnitra pro řízení sekce ICT Jaroslav Strouhal. Kromě nových služeb přispěly k většímu zapojení občanů také mediální kampaně Ministerstva vnitra a omezení pohybu během pandemie covid-19.

Portál, datovky, eIdentita

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AUTO UH otevřel první showroom BYD v Česku

11:32 AUTO UH otevřel první showroom BYD v Česku

Na první pohled je to jen nenápadná adresa – Za Olšávkou 340 v Uherském Hradišti. Jenže právě tady s…