Portál občana jako brána k elektronickým službám státu, datové schránky umožňující mj. ověřenou komunikaci se státem zdarma a elektronická identita, tedy online ověření totožnosti, tyto tři pilíře eGovernmentu se letos zásadně podílejí na masivním nárůstu počtu občanů elektronicky komunikujících se státem. U portálu a datovek je nárůst v řádu stovek procent, u eIdentity jde o miliony nových uživatelů.
„Portál občana začínal na 30 tisících uživatelích, dnes jich je čtvrt milionu. Datovky mají dnes o milion víc uživatelů než první rok po spuštění a eIdentitu má přes 4,3 milionu uživatelů. Lidé chtějí se státem komunikovat elektronicky a stát jim nabízí stále lepší služby,“ uvedl náměstek ministra vnitra pro řízení sekce ICT Jaroslav Strouhal. Kromě nových služeb přispěly k většímu zapojení občanů také mediální kampaně Ministerstva vnitra a omezení pohybu během pandemie covid-19.
Portál, datovky, eIdentita

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva