Nejčastější chyby českých e-shopů: špatný marketing, nekvalitní obrazové podklady a popisky

21.10.2014 9:31 | Zprávy

S rozvojem podnikání na internetu a s dostupností ucelených řešení k provozování internetových obchodů lze stále pozorovat trend vzrůstajícího počtu e-shopů. To dokládají i loňské statistiky, podle kterých dosáhly celkové prodeje na internetu v zemích Evropské unie objemu přes 363 miliard EUR.

Nejčastější chyby českých e-shopů: špatný marketing, nekvalitní obrazové podklady a popisky
Foto: Martin Kovář
Popisek: Počítač, internet, klávesnice. Ilustrační foto.

Podobný trend lze zaznamenat i v České republice, kde online prodeje meziročně rostou o 15 až 20 %, a celkový počet e-shopů je odhadován přibližně na 35 000. Mít spuštěný vlastní e-shop však znamená něco jiného než provozovat úspěšný e-shop, který si vydělá nejen na sebe, ale přinese i dostatečný zisk svému majiteli. Dobrý e-shop by měl zákazníkovi nabídnout více než jen nízkou cenu zboží nebo spolehlivé doručení přepravcem. V následujícím článku proto uvádíme pět nejčastějších chyb, se kterými se dnes české internetové obchody potýkají.

Malá orientace na zákazníka

Heslem „náš zákazník, náš pán“ se musí prodejci řídit již nejen v kamenných prodejnách, ale i v e-shopech. Při internetovém nakupování je však problematické o zákazníky pečovat, aby jim byly poskytnuty potřebné informace či rady. Řešení je přitom velmi jednoduché a spočívá v kvalitních a dobře napsaných textech, které dokáží nakupujícího zaujmout a oslovit. Užitečné mohou také být profily na sociálních sítích, které jednoduše suplují diskuzi, či kontaktní formulář v případě, že potřebuje zákazník poradit. Obchod musí dát zákazníkům najevo, že o ně stojí. Ať už se jedná o poděkování za objednávku s přesnými informacemi, co bude následovat, anebo upozornění na zboží v košíku, které ještě neobjednal. Přestože existují různé způsoby péče o zákazníky, vše je v zásadě o komunikaci, kterou lze v dnešní době ve velké míře automatizovat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

Proč vás, potažmo nás má v Bruselu zastupovat nějaký Slovák?

To to pěkně začíná. Proč jste si toho na sebe nabral tolik, když to evidentně nezvládáte? A kdy už to rozseknete s tím Turkem? Nebylo by nejjednodušší, kdybyste místo něj nominovali prostě někoho jiného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní zemědělské muzeum Praha se připojuje k Noci betlémů

22:08 Národní zemědělské muzeum Praha se připojuje k Noci betlémů

Papírové betlémy Trnky, Lady nebo Šlitra k vidění po setmění. Noci betlémů upozorňuje na výjimečnou …